søndag 16. september 2012

Oslo

Sitter på bussen fra Oslo nå. Sovet på hotell en natt. Det har gått både bra og dårlig egentlig. Ryggen min klikket helt igår, det var helt grusomt. Jeg brukte flere timer på å få meg tilbake til hotellet. Måtte ta pauser hele tiden, hvert skritt var seriøst smertehelvette. Følte mest for å legge meg ned og gråte.
Det ble med andre ord lite shopping(generelt lite av alt jeg hadde planer om) og mildt sagt ikke så koselig som jeg håpte det skulle bli. I tillegg brukte jeg evigheter på å finne noe jeg kunne spise til kvelds...Hadde ikke trodd det skulle være så vanskelig å finne gluten og laktosefri mat.
Men når det er sagt, så har det gått ganske bra med maten! Jeg spiste frokost på Modum før jeg reiste, og smørte niste som jeg spiste på bussen. Når jeg kom til Oslo spiste jeg på restaurant! Skikkelig uvandt, tror aldri jeg har spist "skikkelig" mat på restaurant. Var litt begrenset med utvalg pga. alle tingene jeg ikke tåler, men endte til slutt opp med å bestille omelett m.skinke+2 glutenfri skiver og salat som tilbehør(som jeg tok balsamicoeddik på!:P) Ble litt satt ut når de kom med maten, omeletten var svær, dekket ihvertfall halve tallerken(som også var svær!) omtrent! Men det gikk fint. Ja, jeg koste meg nesten litt! Hadde med meg litt lesestoff og tok meg god tid. Spurte til og med om påfyll med salat xP

Litt senere kjøpte jeg meg litt frukt og en chai latte.

Endte opp med å kjøpe salat på McDonalds til kvelds. Betalte 69 kr. for en elendig salat. Skikkelig slapp isbergsalat, litt paprika og agurk+ noen biter med ekstremt tørr kyllingfilet. Irriterende! Siden det var såpass lite mat i den kjøpte jeg meg en pakke med nøtter og tørket frukt i tilegg.
Så drakk jeg en næringsdrikk rett før jeg la meg.

Mye som ikke gikk etter planen, men synes jeg var flink å improvisere jeg!

Hotellrommet var kjempelite! Aldri sett et så lite hotellrom før. Men det var fint/nytt, og det var rent(og det er forsåvidt det viktigste!) Hadde skjedd en feil med bestillingen, for jeg skulle egentlig hatt dobbeltrom da men. Sengen var kjempegod, så jeg har sovet ganske godt. Bortsett fra at jeg hadde mareritt om at noen kom inn, så måtte bort å sjekke at døren var låst flere ganger iløpet av natten...Kanskje ikke så rart med tanke på at det plutselig kom inn en dame tidligere på kvelden(rengjøringspersonal eller noe sånt)
Og det skjedde igjen idag. Uten å banke på eller noe som helst. Heldigvis var jeg på badet begge gangene. Hadde hun komt inn fem sekunder før hadde jeg stått der kliss naken liksom; så jeg ble litt irritert!

Hadde det bare skjedd en gang er det ikke sikkert jeg hadde tatt det opp, men siden det gjentok seg, så gav jeg beskjed når jeg skulle sjekke ut om at dette var jeg virkelig ikke fornøyd med!:P Lov å forlange litt når man har betalt for å bo på hotell :P

Frokostbuffeten på hotellet var egentlig ikke så verst. De hadde greit med utvalg(brød, pålegg, frokostblanding+litt varmretter-eggerøre, pølser osv) Problemet var at ALT var enten gluten eller laktose i. De hadde ingen alternativer jeg kunne ha omtrent. Ble mye frem og tilbake, for jeg måtte jo spørre for hver eneste ting omtrent(sto ikke ingrediensliste)og han som jobbet der snakket bare engelsk. Heldigvis fant han tilslutt en pose med frossent glutenfritt brød på lageret. Så det ble brød med masse pålegg, egg,frukt og te(de hadde ikke soyamelk eller laktosefri melk heller)...Det kostet egentlig 69 kr å smøre seg lunsj, men jeg puttet bare et par smurte skiver+litt frukt diskré ned i en pose jeg hadde med :P
Tok meg gooood tid med frokosten, og etterpå tok jeg meg en lang dusj, før jeg sjekket ut. Så dagen idag har vært ganske fin, litt mer avslappende enn gårsdagen!
Lurte en liten stund på om jeg bare skulle spise middag i Oslo idag også, men fant ut at det var like greit å reise tilbake til Modum. Der venter det tross alt gratis mat på meg :P


1 kommentar:

  1. Jeg synes du har vært knallflink jeg. Tror nok H. hadde vært fornøyd med utvalget du fikk i deg også ;) Av og til blir det jo ikke like mye som andre ganger, det vil jo alltid gå litt opp og ned, men hærregud, du fikk vel i deg omtrent like mye som du ville ha gjort på Modum. THUMBS UP, stjerne i boka og 10 poeng.

    <3

    SvarSlett