torsdag 29. mai 2014

wow

Brukt de siste to timene på å lese gjennom gamle innlegg. FY FAEN SÅ LANGT JEG HAR KOMT! Det er rett og slett ekstremt. Bare så synd at jeg ikke klarer å kjenne på det. Logisk sett er det jo intet mindre enn utrolig. Iforhold til spiseforstyrrelsen er jeg jo milevis nærmere "frisk" nå enn syk. Det går nesten ikke an å sammenligne med hvor syk jeg var for to år siden. Forskjellen er enorm. Jeg veier nok mer enn noengang(strengt tatt veier jeg meg ikke lengre, men har jo en viss ide!) og synes for det meste det er helt greit. Har generelt et veldig ok forhold til hvordan kroppen er, hvordan den ser ut!
I tillegg(og muligens likså viktig?)er hatet mot meg selv så og si borte. Joda, det hender gamle destruktive tanker og handlinger tar over, men den grunnleggende følelsen om meg selv er ikke lengre bygd på hat eller vemmelse.
FREMSKRITT.

Samtidig finner jeg dette, som treffer nettopp det sist innlegg handlet om:

onsdag 28. mars 2012


Sliten

Er ganske sliten om dagene...Litt oppgitt og deprimert kan du si. Kroppen reagerer med all slags merkelige symptomer som jeg håpte skulle gi seg etter noen dager. Men det har det ikke. Jeg er feks ekstremt tørst hele tiden og går sikkert på do hundre ganger daglig. Om natten våkner jeg annenhver time fordi jeg er så tissetrengt. Føler jeg tisser flere liter daglig jo...Kan umulig være normalt. Har forresten sjekket at det ikke er urinveisinfeksjon, men lurer på om jeg kanskje skal ta enda en prøve for det blir bare verre...
Også har jeg helt sinnsykte hetetokter, spesielt om kvelden.
For å ikke snakke om at magen er vrang så og si hele tiden. Jeg har riktignok ikke like my smerter som de første dagene, men ellers er magen akkurat sånn som den var før jeg utviklet spiseforstyrrelser. Jeg husker med gru tilbake på den tiden hvor jeg alltid måtte ha et toalett i nærheten. Konstant oppblåst...og enten forstoppelse eller diare. Aldri en mellomting. Sånn er det nå, og jeg frykter at det betyr at jeg "bare må leve med det"(sånn som jeg fikk beskjed om at jeg måtte de årene med irritabel tarm). Har snakket endel om denne frykten med de her...De har sagt at det kan jo faktisk være at de verste mageproblemene mine er borte...Mange vokser det av seg. At disse plagene jeg har nå er kun pga. spiseforstyrrelsen. Jeg har prøvd å tro på dette; har vært nødt til det for å kunne gi kroppen en sjanse. Har tenkt at jeg må jo nesten prøve! Tenk om det faktisk stemmer at jeg har vokst mageproblemene av meg, men at jeg ikke har merket det fordi spiseforstyrrelsen har "kamuflert" det? Samtidig er det alltids en risiko ved å tro på dette. Jeg kan risikere å bli skuffet. Jeg kan risikere at alt er like fælt som det var før. At jeg rett og slett reagerer på nesten all mat.
Men inntil videre prøver jeg å følge rådene jeg får her om å ikke tenke alt for mye katastrofetanker, eller tenke alt for langt frem i tid...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar