tirsdag 20. mars 2012

Magevondt

JEG HAR SÅ VONDT I MAGEN. Herlighet. Magen er en ballong. Vært skikkelig gale fra middagen av. Først var jeg bare forstoppet og oppblåst, men nå har mageknipen begynt å gjøre seg gjeldende og.
Ikke nok med det, nå er det måltid igjen...Begynner virkelig å revurdere det at jeg valgte havregrøt-alternativet til både frokost og kvelds(istedenfor brødmåltid). Litt i overkant mye fiber for en stakkars mage kanskje? Jeg skjønner pointet med at vi skal prøve å gjøre det likest mulig som Modum, samtidig synes jeg de burde tenke litt mer på at jeg faktisk skal være hjemme i noen måneder til før jeg skal ned dit. Sånn sett burde vi laget en plan som er mulig for meg å følge når jeg skal hjem etter ca. 3 uker her. Blir jo VELDIG ensformig sånn som det er nå...det er liksom ikke noen alternativer. Havregrøt til frokost og til kvelds...Lunsj-salat(av det lille de hadde å lage salat av her...)Til middag 1/3 tallerken kjøtt og 1/3 grønnsaker. Men hva hjelper det når det noen dager bare er feks revet gulrot eller erter som representerer "grønnsaker"? På ene siden sier de at jeg skal spise mest mulig som de andre, ikke ha spesielmat...Mens på andre siden sier de jeg skal følge Modum-planen mest mulig(selv om de ikke har mye av den maten som står der)
For å ikke glemme at enkelte av de som jobber her aldri får det inn i hodet at jeg har en matplan og den planen skal jeg følge og de skal støtte meg og ikke MOTARBEIDE meg. Fy søren. Holdt på å hive tallerken i veggen til middag idag.
Jeg sitter og spiser mens noen ansatte rydder opp etter de andre. Ansatt- Du vil ikke ha litt mer veeeel? Det var jo veldig godt!
(jeg sier klart ifra at NEI JEG HAR TATT DET SOM STÅR PÅ PLANEN SOM JEG FØLGER)
*litt seinere når jeg nesten har fullført*
Ansatt- Skal du ha litt sånn riskrem til dessert? Ta litt sånn med saus på! Skikkelig godt.
NEI JEG SKAL FØLGE PLANEN MIN OG DESSERT STÅR IKKE PÅ PLANEN.
*bittelitt seinere*
-Sikker på at du ikke skulle ha litt sånn?
Hodet mitt koker og jeg sier; Du, DU JOBBER HER SANT? (hun svarer, eh jo?) JA, ok, har du ikke fått noen beskjed om at jeg har en egen plan eller? Som jeg skal følge?

Njo, hun hadde visst hørt noe om det, at jeg skulle følge den planen, men det sto jo ikke noe om at jeg IKKE skulle ha dessert?

Sier som Jan Thomas; OH MY GOD. Jeg vet ikke helt hvordan jeg fikk i meg resten av middagen; var ihvertfall på nippet til å få totalt angstanfall...Det verste var at hun ikke så ut til å bry seg nevneverdig heller. Sa til kontakten min etterpå at VÆR SÅ SNILL, si enda klarere ifra til alle om at de ikke skal holde på sånn...Psykiateren sa at alle hadde fått beskjed, men noen må tydeligvis få det inn med teskje. Jeg har nok angst og uro som det er, trenger støtte og folk som hjelper meg å holde planen vi har lagd; IKKE motsatt!

2 kommentarer:

  1. Magevondt er noe du må være forberedt på ja ;) Det går over etterhvert.

    <3

    SvarSlett
  2. Noen mennesker PUSTER i beste mening, skulle jeg til å si... De øser og øser ut med velvilje, tror de i hvert fall selv. De har nemlig fått med seg at det av og til er sånn at de må insistere før folk tør å takke ja til ting. Men det er jævla plagsomt... Håper stadig flere av disse menneskene lærer at de ikke ER alles mamma :/

    SvarSlett