mandag 6. februar 2012

CHANGE

Det er nok nå. Nok selvskading. Nok spising og spying. Bulimien har fått herjet på de siste to ukene; MEN NÅ ER DET NOK. Det er ikke første gangen jeg sier dette...Nesten hver dag har jeg prøvd å snu(om enn noe halvhjertet). Jeg har mislykkes, og bulimien har dermed jublet fordi den elsker å bruke skammen som et våpen mot meg. Den onde sirkelen. Det er så utrolig lett å miste motivasjon og håp når man ikke får noen ting til...Samtidig er det av og til enklere å ikke prøve, for da slipper man i det minste å bli skuffet/føle seg mislykket om man feiler.

Men nok om det! Poenget er at jeg har klart det før. Jeg har klart å få meg utav den onde sirkelen, klart å bryte tvangshandlinger, klart å snu selv om det har føltes nærmest umulig...Og det er jo egentlig det viktigste å fokusere på; at jeg har det i meg, jeg KAN klare det. Hver nye dag har jeg muligheten til å vise at jeg kan  vinne over bulimien; eller enda bedre; hvert minutt, hvert øyeblikk; har jeg sjansen til å gjøre til MITT øyeblikk.

Det er aldri for sent å snu. Det er ALDRI umulig å snu. Bulimien vil prøve meg til å tro nettopp dette; det er den som forteller meg at jeg er fanget; at jeg bare kan gi opp.

Men det er jo tull! Det er en hard kamp å snu og å jobbe imot spiseforstyrrelsen; for den er jævla slu. Men umulig? Absolutt ikke.

Dear Ed, you can go to hell and stay there :)

Ny uke. En uke som SKAL bli bedre enn de to siste. Men det vil kreve konstant jobbing og utfordringer; så tar gjerne imot tips til motivasjon osv!

Kan i samme slengen dele to sider jeg synes er fine :)

http://bingeeatingtherapy.com/2011/02/02/101-things-to-do-instead-of-binge-eating/

http://operationbeautiful.com/


Every moment of your life, including this one, is a fresh start.

<3

3 kommentarer:

  1. Å herlig :)
    Jeg står her på sidelinja og heier!

    *klem*

    SvarSlett
  2. Hva med å lage deg en aksjonsplan? Ting du kan gjøre når trangen til å overspise kommer. Sett opp 10 pkt som du kan gjøre hver gang du kjenner på trangen, og se hvor langt du klarer å komme for hver gang, før du sprekker. Jo lengre tid du klarer å oppholde deg med noe annet, jo mindre tid får du til å la bulimien ta plass.
    Leser du forresten bloggen til Annika? Hun la ut et flott innlegg i går (en reprise fra tidligere.) Det kan være nyttig å lese. Om du ikke leser bloggen hennes, så legger jeg ved linken til innlegget her.

    http://www.annika-braliv.com/2011/07/bli-frisk.html

    <3

    SvarSlett
  3. Heier på deg <3 Du klarer det, <3

    SvarSlett