lørdag 11. februar 2012

Hm?

Hatt grusomme mareritt de siste nettene...Usikker på om det kanskje kommer av medisinene, eller om det er andre ting. Uansett så gjør det at jeg gruer meg til å sove(samtidig som jeg er dødstrøtt fordi søvnkvaliteten er elendig når jeg har så mye mareritt)...Det verste er at de fæle drømmene bare fortsetter og fortsetter; jeg våkner liksom ikke på det reddeste; det bare fortsetter og fortsetter i noe som føles som en evighet før jeg våkner. I tilegg har jeg opplevd flere ganger at jeg våkner opp og så når jeg sovner igjen så fortsetter det bare :/

Finnes det egentlig noe man kan gjøre for å unngå mareritt, eller et eller annet som kan hjelpe? Det eneste jeg har hørt er at man ikke bør se på skumle/fæle ting før man legger seg og at det kan være lurt å høre på rolig musikk. Men synes liksom ikke det gjør den store forskjellen...

Noen som har noen gode tips kanskje?:P

3 kommentarer:

  1. Jeg skrev et innlegg om mine mareritt i natt, som ble publisert i dag. Jeg har veldig mmange av dem for tide, og det er skikkelig ubehagelig. Det verste er nesten når du våkner, og så kommer du pokker meg inn i samme drøm igjen når du sovner igjen..Det blir urolig søvn av dette her. Aner ikke hva som kan gjøres for å unngå det. Men fikk en kommentar av ei venninne på innlegget jeg skrev. Hun hadde fått medisiner mot det, men de funket ikke for henne da..

    <3

    SvarSlett
  2. Sjekk om mareritt er blant bivirkningene, enkelte sovemedisiner (eller med. som blir brukt til det formålet) har ironisk nok dette som bivirkning!

    SvarSlett
    Svar
    1. Går på tre forskjellige medisiner...den ene har mareritt/uvanlige drømmer som vanlig bivirkning, men den har jeg gått på i over 1 år(på samme dose)...marerittene kommer bare i perioder, så tror ikke de er pga. den?
      På de to andre medisinene står det ikke noe om drømmer...bare insomni, angst og forvirring...Den ene begynte jeg jo på for en måneds tid siden, så er vel mest sannsynlig den jeg får eventuelle bivirkninger av; men på den står som sagt bare angst og ikke noe om mareritt...(men angsten kan vel kanskje gi mareritt?)

      Kan jo være kombinasjonen av disse tre også...Vanskelig å si!

      Slett