torsdag 16. februar 2012

Stabilt ustabil

Møtet idag gikk vel forsåvidt greit. Vet ikke helt hva jeg forventet. Forventet vel egentlig ikke så mye. Jeg lurte jo litt på forhånd hva de kom til å si angående at jeg ikke har veid meg hos legen en gang i uken slik psykiateren "bestilte"(dette var han som fortalte meg at jeg måtte gå hjem og spise når jeg trodde jeg kom til å dø for noen uker siden -_-)

Jeg forklarte at den siste tiden hadde vært veldig bulimisk og at å veie seg virket mot sin hensikt. At for å unngå totalt sammenbrudd så har jeg også unngått vekten. I tilegg sa jeg at jeg synes ikke så mye om å skulle veie seg fast hos legen når jeg ikke får noen behandling eller hjelp for spiseforstyrrelsen...Det blir bare en trigger.
Virket som de synes det var greit? De sa ihvertfall ikke noe mer om at jeg trengte veie meg fast(såvidt jeg fikk med meg). Når vi skulle diskutere det medikamentale så nevnte psykiateren(ikke gå og spis-psykiateren men den "riktige" psykiateren:Paltså hun som egentlig har ansvar for meg)at det var viktig å følge med på vekten pga. medisinen også, ikke bare pga. spiseforstyrrelsen. Eventuell doseøkning/kombinasjon av medisiner osv. må jo sees i sammenheng med vekt så man ikke bli overdosert...Ser den, samtidig har jeg jo vært ganske stabil ustabil når det gjelder vekten:P Altså, jeg går litt opp og ned nesten hele tiden, men aldri store svingninger...Kanskje en variasjon på opptil 5 kg på de siste to årene, men for det meste har det bare vært snakk om 2-3 kilo når det svinger...
Derfor kan jeg heller ikke se helt at det vil ha stor innvirkning når vi skal finne rett dose medisin?

Ellers så gikk vi gjennom de punktene som vi fikk fra Modum om stabilisering(vekt, mat, søvn, rus osv). Vi kom vel egentlig ikke frem til noe konkret, men vi fikk snakket litt om de forskjellige tingene...Noe som var ganske greit siden det er lenge siden sist ansvarsgruppemøte; jeg har blant annet fått ny lege som ikke visste så mye om meg(nå vet hun masse!:P)

Det vi ble enige om på de fleste punktene var at psykiateren skulle ta kontakt med Modum igjen for å få litt mer råd om hva vi kan/bør gjøre..Rett og slett fordi ingen av oss som var der idag kom egentlig på noe:P

Når timen hadde gått og vi holdt på å avslutte, så kom jeg på at det ikke hadde blitt sagt et ord om den innleggelsen som jeg snakket med sykepleieren om sist gang. Men da var jo tiden gått ut, så vi ble enige om å snakke om det neste uke(fått ny time da)...Herlighet, det er så typisk. De skal liksom dra det ut lengst mulig...Det er alltid neste gang, neste gang. Også når neste gang kommer så bruker de tiden på noe annet, eller sier at de ikke vet, at de må snakke med den og den...eller eventuelt at det ikke blir noe av akkurat nå, vi kan snakke om det på et seinere tidspunkt osv. Det er som om de håper jeg skal glemme det om de bare haler ut tiden mest mulig.

Ellers så kan jeg si at jeg 3 døgn oppkastfri ikveld, yey!

2 kommentarer:

  1. Ja, ting tar dessverre tid...men håper det blir tatt opp neste gang da..

    <3

    SvarSlett
  2. Det er godt at dere fikk gått igjennom en del i alle fall, og at den nye legen har fått vite mer om deg og din problematikk! Håper timen til uka vil gå greit, og at dere får snakket ordentlig om den innleggelsen og at dere kommer frem til noe.
    Det er tragisk hvor lang tid alt tar i dette systemet:o

    Gratulerer med tre døgn!♥

    SvarSlett