søndag 27. februar 2011

4 døgn

Oppkastfri nå faktisk. LENGE siden jeg har klart det. Når jeg tenker meg om er det lenge siden jeg har klart mer enn 1 døgn i strekk. Og det er ikke det at jeg ikke har prøvd, så det sier litt om hvor vanskelig det er. Det har til tider vært veldig utfordrende, hatt endel 'kriser' hvor bulimi-tankene har vært intense. Jeg vet jo med meg selv hvor flink jeg har vært som har klart dette, men klarer likevel ikke helt kjenne på så veldig mange positive følelser. Det føles litt som om jeg holder pusten hele tiden, og humøret mitt er veldig flatt. Også har søvnkvaliteten min vært helt elendig siden jeg økte antidepressivaen for et par uker siden.
Men når det er sagt, så er det absolutt endel positive ting med at jeg har klart å unngå overspising/oppkast. Jeg har unngått de store humørsvingningene, ikke blødd neseblod, sårene på hendene har grodd og jeg føler meg ikke oppbanket 24 timer i døgnet. For å ikke snakke om at jeg ikke er så opphovnet i ansiktet lengre! Har gitt meg selv endel belønninger, prøver oppmuntre meg selv og fremprovosere litt motivasjon. Igår hadde jeg en massasjetime som belønning for 3 døgn oppkastfri.
Det er nok flere grunner til at jeg klarte få meg utav sirkelen akkurat nå. Det som har hjulpet meg mest er vel det at jeg har innsett at jeg ikke kan klare alt på en gang. Jeg klarer desverre ikke både la være overspise/kaste opp OG få i meg normale mengder med mat...Så det jeg har vært nødt til å gjøre nå er å hamstre inn med næringsdrikker. Selv om det ikke er det optimale å bare drikke næringsdrikker, så har jeg innsett at det er mye bedre enn å ikke få i seg noenting eller spise/spy. For det har vært sånn det har vært lenge nå. Jeg klarer av og til få meg utav bulimiperiodene, men da kun ved å ikke forholde meg til mat i det hele tatt. Nå blir det mer enn mellomting. Jeg klarer ikke ta tak i alt på en gang, men nå får jeg ihvertfall i meg litt næring, samtidig som jeg unngår oppkast. Sånn som ting er nå føler jeg det er den beste løsningen og mer enn nok for meg å skulle mestre.

Fordi dagene ikke har blitt kastet bort på bulimi, så har jeg faktisk fått gjort litt i det siste. På fredag var jeg på kino og igår på fest. Det gikk greit igår, egentlig hadde jeg det ganske moro, men det ble nok litt vel mye alkohol. Ble ganske dårlig utpå kvelden. Er utrolig glad for at pappa kunne hente meg, så jeg slapp overnatte, for idag har jeg vært skikkelig dårlig! Tror med andre ord det blir lenge til jeg orker drikke igjen. Merker jeg ikke er så veldig glad i alkohol og fester lengre som jeg var i en periode. Synes egentlig at en OK kveld hjemme med familien er minst like koselig.

Imorgen får jeg mest sannsynlig vite om/når jeg får en innleggelse denne uken. Vi snakket litt om det før helgen. Det blir bare snakk om noen dager for å få hentet litt nye krefter. Jeg er egentlig veldig lite frista til å reise inn der, men samtidig tror jeg det kunne gjort godt og hatt den tryggheten og stabiliteten rundt seg en liten stund.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar