torsdag 17. februar 2011

Positive følelser

Til tross for at spiseforstyrrelsen durer avgårde og det på den kanten ikke går det spor bedre, så har jeg faktisk kjent på litt positive følelser de siste dagene. Jeg har ikke hatt de intenst depressive periodene jeg pleier ha iløpet av døgnet. Jeg vil tro at det har endel med at jeg endelig fikk ordnet opp med jobben, og at jeg fremdeles er veldig lettet+kanskje føler en viss mestring. Noe annet som er merkelig er at jeg siste uken har våknet grytidlig, lenge før jeg har hatt vekkeklokken på. Dette er VELDIG unormalt for å være meg. Jeg har problemer med å sovne, men når jeg først sover sover jeg vanligvis i 10-12 timer og har store problemer med å få meg opp. Men ikke i det siste altså. Det er forsåvidt positivt at jeg får meg opp, men litt småkjipt å våkne veldig tidlig når jeg har muligheten til å sove mer. Tror nok litt av grunnen til at jeg føler meg en smule lettere er at jeg har økt til maksdose på antidepressivaen. Kanskje skal en medisin for første gang kunne hjelpe litt på depresjonen. Har prøvd utallige antidepressivaer, antipsykotika, antiepleptika and you name it, opp gjennom, uten spesielt positiv effekt. Dette var vel egentlig ett siste forsøk, så er glad for at det ser ut til å hjelpe :)
(har tatt blodprøver som viste at jeg har veldig lave serotonin-nivå, så skulle bare mangle egentlig)

Jeg er SÅ klar for capio at jeg er litt redd for hva jeg skal gjøre om jeg får avslag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar