tirsdag 6. desember 2011

Juleønske

Jeg føler meg så avkreftet. Vet ikke helt om det er fysisk eller psykisk, sikkert litt begge deler. Jeg vil ikke mer av dette, er så sliten av alt skal gjøre så vondt hele tiden. Er så sliten av spiseforstyrrelse.
Samtidig så ser det ikke ut til at det hjelper at jeg gjør mitt beste..Jeg er på en måte så fanget? I ubalanse? Hver gang jeg prøver å ta tak i ting, så ender jeg bare med å falle. Og det tærer veldig på kroppen.

Noen ganger føles det nesten som om det ville vært bedre å la ting gå som de går.
Men det er vel ikke lov å si, er det?
Er det lov å innrømme at man kunne ønske noen andre kunne tatt over kampen for en liten stund?
At man aller helst bare vil ligge seg ned og håpe at noen griper inn?
Er det feigt av meg å føle på sinne fordi jeg blir overlatt aleine med dette monsteret?
At jeg tenker at om jeg hadde hatt en hvilken som helst annen sykdom, og det sto så dårlig til, så ville jeg vel strengt tatt ikke vært hjemme nå?

Juleønske mitt er å få noen dager hvor maten ikke er et tema. Noen dager hvor jeg kan kjenne på genuin glede og kjærlighet til de rundt meg!

3 kommentarer:

  1. HANG IN THERE!
    NEVER
    NEVER
    NEVER
    GIVE
    UP

    <3

    SvarSlett
  2. Det er ikke lov å gi opp nei, men det er lov å gi seg selv en liten pause i kampen slik at man blir sterkere rustet til å ta opp igjen kampen!!
    Føler så med deg, tenker akkurat det samme selv om dagen.
    Stor klem

    SvarSlett
  3. I feel you <3
    Det jeg leser er at du er rimelig sliten nå. Det er forståelig og det er bra st du klarer å gi utløp for det ved hjelp av skriving. MEN det er lov til å innrømme og det er lov til å føle. Det er noe som krever mye og som er veldig sårt. Det er en smerte man trenger å få utløp for. Om det så enn er skriving eller å si det høyt. Men det beste er å prate med noen, høyt om det. Eller skrive noe og gi det til personen (behandler f.eks)
    Det er lov til å føle seg motløs etc. Men man må ikke tillate seg selv i å være i den følelsen. (Hmm... wake up call for me too.) Dette skal du klare!! D E T T E S K A L D U K L A R E ! ! ! !

    Varme klemmer.

    Og husk: det er lov til å be om mer hjelp: f.eks innleggelse. Om så bare en kort en på psyk for å hente krefter...

    SvarSlett