tirsdag 13. desember 2011

Svart-hvitt

Noe som ble snakket litt om på Modum var dette med alt eller ingenting-tankegang. Svart-hvitt. At istedenfor å se det man faktisk har klart, så blir det lett til at man fokuserer på det man IKKE har klart.

Dette er noe jeg kjenner meg veldig igjen, noe jeg føler jeg "lider" av i ganske ekstrem grad. Samtidig er det noe jeg synes er så vanskelig å forholde seg til og jobbe med, fordi jeg føler jeg ikke kommer noen vei(men igjen er det nok nettopp det at jeg henger meg opp i det jeg ikke klarer).

Kunne skrevet side opp og ned om dette, men det orker jeg rett og slett ikke ikveld.

Dette skulle egentlig bare bli et innlegg hvor jeg atter en gang skrev ned hvordan jeg mislykkes med ikke spise/spy-prosjektet og hvor håpløs både jeg og hele situasjonen er...Og joda, jeg mislykkes forsåvidt på det punktet idag også, men jeg har jo klart noen ting og!

Når jeg ikke klarer å la være å spise/spy, så føles liksom alt det andre totalt bortkastet...men kanskje det er nettopp disse tingene jeg må bli flinkere til å gi meg selv creds for?

Jeg er såpass deprimert om dagene, at bare det å klare å stå opp er en liten seier. I tilegg pleier jeg skrive små lapper med gjøremål på kvelden som jeg henger på kjøleskapet, og idag har jeg faktisk kunne tatt vekk nesten alle lappene(tar vekk det jeg har fått gjort)! Det er ikke snakk om store greier, bare ting som å gå en tur, ta oppvasken, se en film osv....Men når man helst bare vil holde sengen hele dagen, så kan sånne ting være store nok.
Så ja, jeg klarte ikke la være å spise/spy, men jeg har i det minste klart noe?

3 kommentarer:

  1. Well done, og ja, du skal gi deg selv creds for det du faktisk har fått til. Det er pokker ikke enkelt, jeg sliter med det selv.

    <3

    SvarSlett
  2. Så bra at du har funnet en metode som funker!!
    Og JA, gi det selv cred for det du faktisk klarer, det er jeg overbevist om at er kjempe viktig for å klare å jobbe seg igjennom noe sånt! <3

    SvarSlett