onsdag 28. desember 2011

tusen tanker

Jeg har sikkert nærmere 20 innlegg jeg har begynt på men ikke fullført...Jeg har så mye å skrive. Julen har vært veldig tung og vanskelig, men det har også vært hyggelige stunder innimellom. Jeg kom frem til tirsdagen før julaften at det beste alternativet kanskje var å bare akseptere at ting er som de er nå. Det er lettere sagt enn gjort. Det har innebært at jeg har måtte akseptere at jeg er syk og derfor ikke får den julefeiringen jeg kunne ønske meg. Jeg har egentlig bare latt spiseforstyrrelsen få kjøre på...Har ikke prøvd å la være å spise og spy, men heller brukt energien på å nyte de fine øyeblikkene. Det har forsåvidt funket fordi jeg har klart å delta på det meste, alle måltider osv. og jeg har klart å få endel fine stunder..Jeg har gjort det jeg har kunnet for å ignorerer og fortrenger alt som har med spiseforstyrrelsen å gjøre og alle negative føleler og tanker. Har sagt til meg selv hele tiden at det er en unntakstilstand, og på den måten holdt ut. Men det funker jo ikke over lengre tid, og de siste dagene har de vanskelige tingene innhentet meg for fullt. Jeg er utslitt og angrer på at jeg ikke tenkte på å få en innleggelse nå i juletiden..Jeg tror virkelig jeg kunne trengt det.

I tilegg til alt med spiseforstyrrelsen så er det endel andre ting som har kommet tilbake også...Selvskading.
Jeg har ikke skrevet så mye om det fordi jeg har tenkt at det er vanlig med små glipper sånn innimellom, at det ikke nødvendigvis betyr at man har et tilbakefall...men nå er jeg egentlig ikke sikker lengre. Hvor mange ganger kan det skje før det ikke lengre bare er snakk om små glipper? I tilegg til at det har skjedd flere ganger i det siste, så merker jeg at trangen også har blitt sterkere. Jeg føler meg så desperat.

På mandag reiste mamma og broren min til USA. En tur jeg også skulle vært med på hadde det ikke vært fordi jeg er syk. Det er søren meg bryllup og utenlandsreise nr. 2 jeg går glipp av pga. spiseforstyrrelsen! Jeg burde jo bruke det som motivasjon for å bli bedre, men jeg blir bare deprimert :(

1 kommentar:

  1. Trist å lese at du har blitt verre. Men prøv å hold fast på de fine stundene når ting ser svart ut. Legger igjen masse gode tanker og varme klemmer til deg <3

    SvarSlett