onsdag 15. mai 2013

Usikker

Det er lenge siden jeg har vært så usikker på hva jeg egentlig føler. Eller, jeg kjenner jo godt hva jeg føler, men jeg klarer på en måte ikke sortere det. Klarer ikke komme til en konklusjon.
Derfor blir det bare til at jeg fortsetter i samme spor. Hva er det jeg venter på? En åpenbaring?
Neimen om jeg vet.
Det største problemet er at jeg ikke bryr meg nok. Jeg er apatisk. Ikke hele tiden, men mye.
Jeg vet jeg burde bry meg mer(jeg bryr meg jo egentlig?)

Jeg gav beskjed allerede for en måneds tid siden at jeg var litt ute og kjørte, at jeg hadde behov for mer støtte. Det fikk jeg ikke. Istedenfor å få hjelp til å komme tilbake i rytmen, så har det utviklet seg en ny rytme. En som jeg, rent fornuftsmessig, ser ikke er hensiktsmessig. En rytme som bryter ned istedenfor å bygge opp.

Jeg skjønner nå hvorfor de på Modum snakket om at det var positivt at jeg gikk opp såpass mye før jeg reiste hjem. Da har man litt å gå på ifh til eventull vektnedgang/tilbakefall.
Samtidig er nok det en av grunnene til at jeg ikke har vært så nøye på det...jeg er/var jo knapt nok undervektig liksom.
Det at jeg for ørtende gang føler jeg ikke blir tatt på alvor av helsevesenet har bare forsterket følelsen.

Men jeg vet jo at det er feil! Selv om jeg ikke er dødssyk for øyeblikket, så har jeg vært det. Jeg kan ikke bare sitte å se på at jeg risikerer å havne tilbake igjen dit jeg var...jeg kunne ønske de på VOP kunne se alvoret...

På mandag fikk jeg en hastetime til legen min. Jeg sa til henne at jeg trodde jeg trengte en innleggelse på nærmeste DPS i noen uker. Jeg skulle gjerne unngått det og ikke har jeg spesielt lyst. Det frister mest å bare surre videre og håpe at noen andre tar ansvaret for å være ærlig!
Men samtidig er det jo mitt liv og VOP har vist før at de ikke tar imot meg når jeg faller uansett...

Hadde håpet at hun kunne snakke med DPSen direkte, men det eneste hun kunne gjøre var visst å skaffe time på VOP. Så nå skal jeg ned dit imorgen å snakke om en eventuell innleggelse+klage på henvisningen som ble sendt. Gleder meg ikke!

2 kommentarer:

  1. Håper det ordner seg for deg kjære <3

    SvarSlett
  2. Lurer veldig på hvordan det gikk! <3

    SvarSlett