mandag 28. mai 2012

Sliten...

De to siste dagene har ikke vært så veldig bra. Igår var det bare frokosten av alle måltidene som gikk som den skulle. Hadde ingen matlyst og alt føltes bare som et ork. Ironisk nok endte det opp med at jeg overspiste og kastet opp...Flere uker siden sist. Men det verste var at jeg spiste/kastet opp i leiligheten. Det har jeg ikke gjort siden i mars når jeg ble så dårlig. Jeg har på en måte følt at jeg har klart å "ta tilbake" leiligheten de siste ukene. Den har gått fra å være en plass jeg sov/spiste/spydde, til en tryggere plass, en plass jeg kan slappe av, hvor bulimien ikke får komme inn.
Så jeg følte dette ble litt ødelagt. De andre gangene jeg har spist/spydd de siste månedene, så har det vært hos mamma og pappa eller på DPS'en.
Det er som om leiligheten har blitt skitten og uansett hvor mye jeg rydder eller vasker så går det ikke bort.

Jeg klarte likevel å hente meg inn igjen. Tok meg en fisketur. Det hjalp veldig å få seg vekk fra "åstedet"(leiligheten). Når jeg kom hjem igjen tok jeg sovemedisin og la meg tidlig. Tror jeg trengte det.

Dagen idag har vært utfordrende. Har vært ubeskrivelig sliten. Hele kroppen verker, intens hodepine og magen har vært skikkelig i ulage. Kanskje er det noe med elektrolyttene eller at jeg har blitt dehydrert etter gårsdagen?
La meg litt nedpå sofaen etter å ha spist lunsj, og jeg hadde store problemer med å få meg opp igjen. Jeg har ikke følt meg så sliten på lenge, null muskelstyrke eller energi.

Det er alltid en ekstra utfordring å komme seg inn igjen i måltidsrytmen når man har falt ut av den...Når jeg i tilegg er så kvalm og dårlig så blir det enda verre. For å ikke snakke om at spiseforstyrrelsen har blitt styrket etter det som skjedde igår. Den har skreket mye om hvor feit og ekkel jeg er siste døgnet.

Har lurt litt på om jeg kanskje skulle reist tilbake til DPSen. På ene siden vil jeg ikke tilbake dit. Jeg må jo lære meg å takle sånne ting hjemme. Men samtidig bør jeg vel utnytte meg av tilbudet når jeg fremdeles har det? Jeg har klart mye, men nå er jeg veldig sliten...Jeg kunne nok trengt fastere rammer rundt meg og hjelp til å roe ned.

Kveldsmaten har gått fra havregrøt med gresskarkjerner og cottage cheese til nærings"drikk"(det er ikke drikke, men sånn fruktpure) med gresskarkjerner og cottage cheese. Det er ca. like mye kalorier har jeg tenkt, og pga. magevondt og diverse har jeg spist det om kvelden siste uken. Så litt nærmere på det igår og fant ut at med næringspure-en blir det ca. 100 kalorier mindre. Jaja, 100 kalorier har vel ikke noe å si? tenkte jeg. Helt til jeg snakket med mamma og hun sa at 100 mindre kalorier per dag blir jo faktisk 700 færre kalorier på en uke. Så det er nok ikke et optimalt alternativ...Men tenker det er greit nok, sånn for en stund ihvertfall.

Når det er sagt; så har jeg så langt klart alle måltidene idag! Forhåpentligvis var bare gårsdagen en liten avstikker og ikke total avsporing. Lever i troen.



Middag!

1 kommentar:

  1. Det viktige er at du reiste deg igjen husk. Fall må man regne med, men at du reiser deg betyr mest. Keep it up.

    <3

    SvarSlett