torsdag 3. november 2011

Isolasjon

Jeg er livredd for nære forhold. Det føles farlig.  Når jeg først blir glad i noen, så blir jeg så veldig glad i dem. Jeg føler meg så svak, mister kontrollen. Bryr meg altfor mye. Det gjør for vondt, og jeg vet jeg alltid vil ende opp med å flykte.


Selv om jeg har slitt med at jeg isolerer meg før også, så tror jeg aldri isolasjonen har vært så omfattende som den har vært det siste året. Jeg kan nok med hånden på hjertet si at det ikke hadde vært mange(bortsett fra familien)som hadde merket om jeg ble borte. Det sier jeg ikke fordi jeg har konkrete planer om å forsvinne, men mer for å konstantere fakta. Konstantere hvilken fantastisk jobb spiseforstyrrelsen har gjort for å fjerne enhver positiv innvirkning på livet mitt.
Innimellom, en sjelden gang, så kjenner jeg på lysten til å være sosial...Det får meg ofte til å føle på et slags sinne; hvor ble det av alle vennene? Samtidig skjønner jeg det veldig godt. Livet mitt har stått på pause lenge, men det betyr ikke at alle andres liv gjør det. De lever videre, fortsette sitt eget liv. Det er forståelig.



Det er et uendelig sårbart tema. Et tema jeg har blokkert ute, nektet meg selv å tenke på fordi jeg vet det får meg til å føle meg som verdens mest mislykkede 20-åring....men ikveld kom plutselig alt tilbake. Altfor mange sterke følelser og tanker. De lammer meg.

3 kommentarer:

  1. Lots of hugs to you <3

    SvarSlett
  2. Føst av alt vil eg at du skal vite at eg er kjempeglad i deg <3
    Eg vet det er en stund siden eg har sett deg, men tro meg, eg ville merket det om du forsvant, og eg tror ikkje eg ville klart meg særlig bra uten deg <3
    Eg sjekker bloggen din hver dag og hver kveld når eg ber til Gud, så ber eg alltid ekstra for deg og at du blir frisk <3 Det høres kanskje teit ut, men eg gjør det. Og eg er sikker på at du vil bli frisk en dag, bare fortsett å kjemp, kjære! <3 Glad i deg <3

    SvarSlett