onsdag 2. november 2011

Løftet

Jeg hadde jo lovd meg selv at om ikke ting var blitt noe bedre iløpet av denne uken så skulle jeg be om hjelp. Dette er noe jeg egentlig har tenkt på hver eneste dag de siste ukene...Men skammen og frykten for å få avslag har holdt meg igjen. Jeg har så utrolig lite lyst å være innlagt. Samtidig vet jeg innerst inne at jeg ikke bør eller kan utsette det mer og at det nok er nødvendig.

Jeg har fått nei før, fått beskjed om at; hvis det blir akutt så kan du gå på legevakten(til tross for at jeg har sagt klart ifra at det har vært akutt 24/7 i flere uker). Å gå på legevakten er ikke et alternativ. Det siste jeg trenger er å komme ned der og bli sendt hjem igjen fordi jeg ikke er suicidal nok ....bli sendt hjem fordi jeg ikke har tatt overdose eller fordi jeg ikke har store, gapende kutt jeg kan vise frem. Det har skjedd før, mer enn en gang.

Men jeg skal ihvertfall holde løftet mitt denne gangen, så får det gå som det går.


3 kommentarer:

  1. Jeg skjønner GODT du er redd for avslag igjen, men du MÅ bare prøve, fortell at du vil ta ansvar for egen helse på denne måten. Pokker ta, de MÅ høre på deg!

    *klem*

    SvarSlett
  2. Husk at hvis ikke de tar deg på alvor, så er det DE som gjør en feil - ikke din sykdom som ikke er akutt nok!! Håper du klarer å gjennomføre det likevel, noe det ser ut som du egentlig vil veldig sterkt selv. Lykke til, klem <3

    SvarSlett
  3. Veldig bra om du klarer å be om hjelp :)

    <3

    SvarSlett