tirsdag 1. november 2011

Jeg vil ikke dø...

..men jeg vil ikke leve heller. Det er for vondt sånn som det er nå. Dette livet er ikke levbart.

Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har tenkt på døden de siste årene. Hvor mange ganger jeg har tenkt at jeg ikke holder ut mer...Selvskading og piller. Aktiv suicidal? Men likevel ikke. Jeg er livredd for å dø. Jeg vil jo ikke dø sånn egentlig. Men smerten og desperasjonen blinder meg. Når man allerede føler seg presset til det ytterste, når strikken er tøyd så JÆVLIG mye lengre enn man trodde var fysisk og psykisk mulig, når man skriker innvendig etter at kroppen skal gi etter, men alt likevel fortsetter; er det da rart man tenker at man ikke vil leve mer?

Likevel. Når man ser døden i hvitøyet, når man for alvor står på stupet, da griper angsten en. Jeg vil ikke dø, jeg vil ikke leve, bare la meg få slippe hver så snill.

For noen timer siden skjedde noe som bare har skjedd noen få ganger før. Jeg orker ikke gå inni detaljer, det er for ekkelt og intimt og fælt. Men det har ihvertfall med spiseforstyrrelsen å gjøre. Dødsangsten grep meg, jeg trodde for alvor at dette kanskje kunne være slutten. Jeg gråt og ba til Gud og til høyere makter, tryglet om å få slippe, tryglet om hjelp, lovde at om jeg overlevde dette så skulle jeg aldrialdrialdri mer kaste opp.
Jeg forbannet meg selv for hver tanke jeg har tenkt om at jeg vil dø; tenk om det nå faktisk skjer? Jeg mente det jo egentlig ikke!
For å være helt ærlig vet jeg nesten ikke hva som er verst...Det som skjedde, eller det faktum at spiseforstyrrelsen og skammen holdt meg fra å ringe etter hjelp. At til tross for at jeg var livredd og desperat, så kom spiseforstyrrelsens ønsker foran mine egne.

Dette ble et dystert innlegg...Men det viktigste er vel at det går greit med meg nå. Håper den skremmenede opplevelsen kan fungere som motivasjon, samtidig er jeg redd den ikke gjør det....Men jeg har bestemt meg for å gi meg selv en uke, om ikke ting går bedre etter det, så får jeg prøve å be om noen dager innleggelse.

5 kommentarer:

  1. Du trenger hjelp for å komme deg ut av dette, ser du det selv? Kjenner så igjen mye av det du skriver, og det er bare så vondt..... *klem*

    SvarSlett
  2. Jo...er jo derfor jeg skal til Modum. Men kunne nok trengt noe hjelp NÅ også...Det er bare så vanskelig fordi jeg har spurt flere ganger før og fått nei...

    SvarSlett
  3. Som svarttrost skriver, jeg kjenner så godt igjen mye av det du skriver. Har du lest boka til Ann Heberlein? Anbefaler den.

    SvarSlett
  4. Legger igjen klemmer til deg <3

    SvarSlett
  5. Kjenner meg så igjen i det med å ikke ville dø, men ikke ville leve... Men det er noe med å få ha den kontrollen selv.

    SvarSlett