onsdag 3. november 2010

Dører.

Det er så mye jeg har lyst å skrive, men det er liksom ulovlige tanker. Denne bloggen skulle være annerledes enn den gamle jo, men kjenner jeg går mer og mer tilbake dit.

Føler sterkt at jeg ikke holder ut å leve som dette lengre, men at det finnes få utganger. Jeg vet jeg ikke kan følge EXIT-skiltet, for da er det ingen vei tilbake, og ingen vet hva som gjemmer seg bak den døren.
Men likevel klarer jeg ikke slå fra meg tankene, det må da være bedre enn dette?

Jeg føler jeg er innestengt i et rom. Et lukket og klaustofobisk rom. Det finnes mange dører. Bulimien og døden står og lurer bak en stor del av dem. Jeg prøver desperat å finne andre dører, bygge vinduer, grave underjordiske ganger, men bulimien eller døden er det eneste jeg møter på. Suger meg inn. Lover meg at de skal få meg ut, at de kan tilby den optimale flukten.
Døden er skummel. Han lover meg at han har den rette fluktruten, men den er tung og vanskelig, og om man kommer seg lengre enn halvveis er det ingen vei tilbake.
Bulimien er slu og uærlig. Han lover meg den perfekte flukten, en lett og behagelig flukt, og om jeg vil kan jeg alltids snu. Han står der med åpne armer og ønsker meg velkommen. Og jeg faller. faller.

Vil ikke høre på bulimien lengre. Men døden er skummel, og jeg klarer ikke bygge flere dører.

1 kommentar:

  1. Dette innlegget fanget meg veldig. Jeg leser en bok nå skjønner du som handler om det å tenke, og det er viktig. Tenke riktig. I boken kommer det frem at når vi tenker på ting ikke vil er det det vi får. Vi må snu tankegangen. Jo mer vi tenker på det jo mer handler Vi etter det. Som du sier er det to dører du møter, sykdomm og død. Jo, mer du tenker at du ikke vil de delene jo mer får du av det. Kanskje litt dårlig forklart. Glad i deg i alle fall:) skal snart røpe hva boken heter, må bare lese den litt:)

    SvarSlett