mandag 1. november 2010

Næringsdrikk?

Har egentlig lite erfaringer med det, men har vært snakk om at jeg kanskje kan få det på blå resept før. Mamma ville kjøpe til meg hvis ikke.

Synes det virker skummelt og vet ikke helt om jeg ville fått det i meg uansett. Men samtidig takler jeg ikke ha mat i huset for øyeblikket, så matinntaket blir jo generelt litt vel lavt. Jeg overbeviser meg selv mesteparten av tiden om at det går helt fint siden jeg ikke er så tynn. Samtidig VET jeg jo at man kan være alvorlig under/feilernært selv om man ikke har en ekstrem lav vekt/BMI, og at det er skadelig, men er liksom så vanskelig å tro på det likevel? Akkurat som at man vet at universet er uendelig, men likevel ikke egentlig SKJØNNER det, if you know what I mean? Teit sammenligning kanskje men...Det første som falt meg inn.

Jeg er ihvertfall usikker på om jeg skal ta det opp igjen med ansvarsgruppen.

Og sånn just for the record; imorgen skal jeg bade i badehall for første gang på en god del år! Grugleder meg :)

2 kommentarer:

  1. De aller fleste som lider av en spiseforstyrrelse ikke innenfor definisjonen alvorlig undervekt. Næringsdrikker er noe alle kan drikke, jeg har mye erfaring på det området. De har en tykk konsistens og smaker ikke så veldig godt (for å være helt ærlig) men man blir vant med det og man finner en smak man liker bedre enn de andre. Det finnes utallige typer næringsdrikker, også der må man finne typen man liker best, om man vil ha en som er mer konsentrert slik at man får i seg mer kalorier på mindre mengde osv. Jeg vet at du klarer dette <3 Stå på! Jeg har sondemat og næringsdrikker på blå resept, så det burde ikke være noe problem for deg heller, fordi de er veldig dyre.

    SvarSlett
  2. Jeg svarer deg her jeg :-) Ja, jeg skjønner at du er redd for det og at du er redd for at det kan erstatte det forholdet ut har til mat som etterhvert skal bli normalt. Men, det går an å prøve i en periode. For å være helt ærlig ble det slik at jeg erstattet det med mat, men jeg har hatt mange perioder med sondeernæring, og da var næringsdrikker noe jeg klarte bedre enn mat istedenfor sonde, så det blir litt annerledes. Men, hvis du spiser litt mat slik at du får tygget og svelget så kan du drikke næringsdrikk i tillegg for å få i deg nok :)<3

    SvarSlett