fredag 7. oktober 2011

ALIVE

Det ble ekstremt mye styr frem og tilbake idag, men fikk meg til sykehuset tilslutt, og  det ble operasjon! Var mye mer avslappet når jeg fikk narkosen enn sist, så det gikk greit. Var skikkelig ekkelt første timen etter at jeg våknet. Ekstremt mye ubehag. Tror jeg gikk litt inn i panikkmodus fordi jeg fikk skikkelig flashback til tiden etter at jeg knakk ankelen. En liten stund var jeg tilbake dit, og ble minnet om hvor grusomt det var. Så det ble mye gråting og angst og det føltes uutholdelig. Men det går mye bedre nå. Tror jeg er over det verste. Begynner sånn smått å få følelse i foten igjen, og vil nok få litt smerter etterhvert, men det skal jeg alltids holde ut.

Jeg må bare dele noe som skjedde etter at jeg kom inn på operasjonsrommet. Mens jeg lå der og folk gikk rundt og ordnet ting, så leste den ene operasjonssykepleieren opp høyden og vekten min; for så å si; Ojoj, den høyden også den vekten da! xx kg og 180 cm! Du skulle virkelig vært modell du! Synes du ikke hun skulle blitt modell?(spurte hun den andre sykepleieren)
Jeg ble rett og slett bare målløs. Men hun stoppet ikke der; neida, hun måtte si BMI-en min også, for så og si; Også DEN BMI-en da, du kunne jo blitt supermodell og du!

også gjentok hun det endel ganger...

Det kan såklart være denne sykepleieren ikke hadde fått med seg at jeg hadde spiseforstyrrelser eller noe, men synes likevel det var VELDIG unødvendig :S Pappa skjønte ikke hvorfor jeg reagerte som jeg gjorde, det var jo et kompliment! Men alt overfokus på vekt plager meg, og å få høre sånne ting når man er undervektig og egentlig trenger å legge på seg(sånn i teorien ihvertfall) det hjelper ikke. Hun mente det nok bare godt, men uansett.

Skal helsepersonell si sånne ting? Jeg bare lurer...

6 kommentarer:

  1. helsepersonell bure absolutt IKKE si sånne ting uansett liksom, spør du meg...!

    SvarSlett
  2. Så godt å lese at det er gjennomført og overstått. Hvor vondt er det etter en operasjon? Har aldri selv vært gjennom en operasjon, og lurer sånn på hvor vondt det er.

    Hun burde nok ikke ha sagt det hun sa, men husk hennes motivasjon for å si det var god. Hun mente det som et kompliment, og ville at du skulle fæle deg bedre av det. Hun mente du burde væremodell og det går både på kropp og på utseende. Det var nok ment fint, men kom kanskje litt feil ut. Hun burde nok ha lest litt mer i journalen din. Fedre altså!!! Er ikke mer å si om de. ♥♥♥ ♥♥♥

    SvarSlett
  3. Jeg vet ikke hvordan jeg elv har ville tatt det om noen hadde sagt noe sånt til meg, men mest sannsynlig som et kompliment, for det er jo tydelig at hun ikke vet at du har en sf.

    Håper det går bra med deg etter operasjonen :)

    Klem

    SvarSlett
  4. Etter ankelbruddet og operasjonen for snart to år siden hadde jeg SINNSYKT vondt, sov knapt de første to ukene for det var så intense smerter...
    Men denne gangen har jeg ikke vondt i det hele tatt :O Er fremdeles litt nummen da, så kan jo være det kommer, men så langt går det veldig bra.

    SvarSlett
  5. Håper operasjonen gikk greit :-) Håper ikke hun visste om din sf, og det var nok ment bare godt :) du er vakker vet du!

    SvarSlett
  6. Herregud for noen nek, skjønner godt du reagerte på det..! God bedring med ankelen..

    SvarSlett