onsdag 19. oktober 2011

Tankekjør

Herlighet som ting snur av og til. Jeg har knapt sovet siden mandag. Følelsesmessig er ting roligere...Psykisk er ting roligere, fysisk ikke. Det begynner å bli en trend.
Før når jeg var inne i "pause"-perioder(les; sulting)ble jeg svimmel/sløv og sov mye. Du kan si det ble en slags merkelig rus...Men ikke det siste året. Jeg blir så og si aldri svimmel lengre, og soving kan jeg som oftest se langt etter. Selv om jeg psykisk er mer "avslappet" så blir kroppen ekstremt urolig. Det blir umulig å ligge i ro om nettene, og som oftest blir jeg veldig kvalm. Det eneste som går igjen er kulden. Kulden forsvinner ikke, og idag har jeg frøset sånn at det har gjort vondt.
Samtidig som jeg svetter, jeg fryser og svetter, hvor er logikken?

Det som nok gjorde at tankekjøret ble enda verre var at jeg snakket med Modum idag og fikk vite at jeg mest sannsynlig får brev fra dem imorgen, hvor jeg vil bli spurt om å skrive et personlig brev om hvordan spiseforstyrrelsen arter seg for meg nå.

HVORDAN I ALL VERDEN skal jeg få det til? Det var vel min første tanke. De siste timene har gått ut på å tenke frem og tilbake, og prøve å få litt oversikt, formulere ting. Men det har funket dårlig.
Det er umulig å presse alt ned i en boks. Selv om diagnoser osv. ikke er allverdens, så hjelper det ikke akkurat når det virker som om helsepersonell heller ikke aner hva de skal klassifisere sykdommen som.
Jeg har trodd "bulimi" var det eneste som sto på papiret, men i legevaktens papirer sto det bare "kjent anoreksi og beinskjørhet". Har jeg kjent anoreksi? Når ble det isåfall kjent? Og er det kjent for alle andre enn meg selv?

Å skrive om spiseforstyrrelsen akkurat NÅ skal jeg alltids klare.
Men hva hjelper det når ALT var annerledes for bare en ukes tid siden? Og når ting mest sannsynlig har forandret seg om noen uker? Jeg føler jeg har/svinger mellom bulimi, overspising og tvangsspisinglidelse(og sikkert anoreksi også, men jeg fornekter det fremdeles fordi jeg mener jeg er for "stor") .

Skal jeg skrive om alle de forskjellige delene, de forskjellige periodene, mønstrene? Hvordan i all verden skal jeg få det til? Det virker helt umulig, jeg blir sliten bare av å tenke på det. Aner ikke hvor i all verden jeg skal begynne isåfall! Og hvor mye skal jeg ta med, hvor langt tilbake skal jeg gå?

Jeg får prøve å ikke tenke altfor mye på det(easier said than done!)før jeg får brevet imorgen. Også SKAL jeg sove i natt ellers griner jeg, sånn seriøst. Jeg må ha søvn akkurat nå.

3 kommentarer:

  1. Du trenger bare å fortelle om hvordan du har det akkurat nå. Hvordan sykdommen plager deg i hverdagen, om dagene styres av sykdommen. Skriv at du er motivert til å bli frisk, at du er lei av å leve sånn. Jeg skrev ned 4 sider, men andre her skrev kun en halv side. Du trenger ikke skrive hele sykdomsforløpet ditt, men bare her og nå. Hvor langt du skriver avhenger ikke om de tar deg inn eller ikke, men hvor ille sykdommen er, og hvor motivert du er :)

    <3

    SvarSlett
  2. Hm, ok...Hehe, typisk meg å overanalysere alt:P Bra du sa det, så skal jeg ihvertfall unngå å skrive en hel bok!^^,

    Dagene mine er jo egentlig bare sykdom, så sånn sett burde det ikke være så vanskelig å skrive.

    SvarSlett
  3. Lykke til med skrivingen du <3 Dette klarer du fint! Skriv det som er viktig for deg nå!

    SvarSlett