onsdag 27. juli 2011

Skam

Jeg skammer meg så enormt. Prøver å minne meg på at jeg har en sykdom. At det er pga. den jeg gjør ting som er så fæle og ekle at ord ikke rekker til. At det er den jeg skal hate og ikke meg selv. Men jeg klarer ikke tro på det. Klarer ikke skille mellom meg som person og spiseforstyrrelsen. Jeg vet at JEG aldri ville gjort det som jeg gjør uten spiseforstyrrelsen. Det er ikke normalt, det er syke handlinger. Jeg overspiser for å straffe meg selv. For å få vekk uutholdelige følelser. Jeg blir helt kvalm av tanken på mat, og jo kvalmere jeg blir jo mer spiser jeg.

Nå var jeg blakk. Lettelse. Men jeg glemte at bulimien alltid får tak i penger/mat på en eller annen måte når den blir sterk nok. Jeg er fullt klar over at det er jeg som må kjempe kampen, men jeg har jo prøvd igjen og igjen og igjen siden juli ifjor. Er ikke det bevis nok på at jeg trenger mer hjelp?

På ene siden er jeg desperat etter mer hjelp for jeg holder ikke ut dette lengre. På andre siden føler jeg at jeg er ALT for stor/tung, ikke syk nok osv.  Dette blir forsterket av det faktum at jeg har bedt om hjelp så utrolig mange ganger nå, men enda ikke fått det tilstrekkelig :(
Men nå i det siste har vel egentlig bare allmentilstanden min blitt verre. Blitt kraftig forkjølet, en forferdlig kombinasjon med bulimien. Jeg tenker på selvskading og selvmord hver dag. Jeg er ikke suicidal, men jeg har store problemer med å holde ut.  I tilegg vet jeg hvor lett det er å tippe over om fornuften skulle forsvinne ut vinduet en stund.

Ringte ned til legekontoret idag for å sjekke hvor lenge legen min kom til å være borte(hun er sykemeldt). Og de sa hun ihvertfall ikke kom igjen før november! :( Han som er vikar for henne ba meg om å TRENE MER når jeg var hos han o_O Så ser egentlig ikke noen annen utvei enn å bytte lege. Litt synd siden det blir enda mer ventetid. Men om jeg skal få søkt på Modum trenger jeg en lege det går an å snakke med.

ANER ikke om jeg får meg til samtalen på sykehuset neste uke. Det er vel bare å bestemme seg. Men er det virkelig verdt det? Tvilsomt at det kommer så mye utav det....Bortsett fra at jeg føler meg ti ganger verre og at jeg ikke er syk nok.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar