mandag 11. juni 2012

Etter at jeg hadde spist snakket jeg litt mer med en av de ansatte. Hun hadde visst plutselig oppdaget at det sto litt mer i papirene de hadde fått(som de av en eller annen grunn ikke hadde lest før/oversett?)
Hvor mye det var snakk om vet jeg ikke. Kan jo håpe på at det var den oversikten som skulle være sendt.

Jeg er helt utslått idag. Nå ligger jeg på sengen; hele kroppen gjør vondt. Har fått litt smertestillende, så håper det hjelper nok til at jeg klarer få meg litt ut i frisk luft seinere.

Prøver å tenke på fine ting! Har ganske store tanker ifh. til sommerferien faktisk. Man kan vel  kalle det en mellomting mellom drømmer og planer.
Det er fullt gjennomførbart hvis man går utifra at allmenntilstanden min er bedre enn akkurat nå. Alt ligger til rette og både mamma og pappa synes ideen var god.
Jeg har så utrolig lyst til å få det til, samtidig som jeg ikke tør håpe på noe. På ene siden gir det meg veldig mye å ha noe å se frem til og noe jeg kan planlegge/bruke tid på+at det hadde vært herlig å få reise litt! Samtidig er det jo den evige balansen. Å ikke ta på seg for mye; hindre at ting går til helvetet.

I en ideel verden hadde det blitt noe sånt som dette:

Fra 18-22.juli skal familien til østlandet på sånn menighetsgreier. Jeg er ikke så interessert i akkurat menighetsdelen; men plassen det skal være på er helt nydelig! Vært der flere ganger før. Kjempeidyllisk, det er en svær park der full av alt du kan tenke deg av blomstrer og andre vekster. Jeg blir med, og da skal selvfølgelig også hunden være med! Ser for meg at det kan bli ganske fint. Søsteren min+mannen og ungene skal også. I tilegg til en haug med andre bekjente. For det meste vil det nok blitt avslapping og litt turer innimellom. Og grilling; ikke minst!


Så søndagen, 22 juli, tar vi colorline fra Sandefjord til Strømstad. Hvor jeg såklart skal ENDELIG(for første gang:P) gå amok på kjøpesenteret! Det ville blitt store mengder laktosefri cottage cheese, for å si det sånn! Så overnatter vi en natt på hytte, før vi kjører til flisa hvor jeg skal på årets sommerleir! Får sett igjen masse fine folk. Leiren blir tøff, men kjempebra. Det blir den siste motivasjonsboosten jeg trenger før Modum.
Når jeg kommer hjem igjen er jeg veldig sliten, men det går greit, har tross alt et 5-dagers opphold på DPSen til å komme meg litt til hektene igjen.

Det er kanskje å be om for mye? Det eneste som står i veien er isåfall helsen min. Irriterende at det er så lite forutsigbart. Vanskelig å planlegge noe som helst.

Idag er jeg som sagt helt utkjørt. Hvit som et laken i ansiktet og iskald/varm om hverandre. Blir så frustrert! Får lyst til å protestere ved å ikke spise. Vet jo at det gjør vondt verre, men likevel...Da har jeg i det minste en grunn til å være dårlig på en måte? Det hjelper ikke akkurat på at de ansatte her tydeligvis mener at alt er opp til meg selv og at de etter bare et måltid sier at jeg "tydeligvis klarer meg helt fint på egenhånd og er veldig ansvarlig". 
Selvfølgelig har jeg hovedansvaret for livet mitt, men av og til  når man er syk trenger man at andre kan ta litt av det ansvaret.

Joda, jeg har faktisk vært jævlig ansvarlig de siste månedene. Jeg har tvangsforet meg selv hver eneste dag. Jeg klarer meg jo, men det tærer enormt på kreftene å skulle klare alt på egenhånd til enhver tid. Når de spør veiledende spørsmål som; du klarer deg vel fint selv sant?
Hva forventer de egentlig at jeg skal si? For joda, jeg klarer meg jo. Jeg er ikke død, altså klarer jeg meg. Jeg er ikke i akutt krise. Samtidig trenger jeg støtte. Det finnes vel en mellomting mellom å bli fotfulgt og å ikke få noen oppfølging i det hele tatt(med mindre man tar all iniativ selv)? Nå er det liksom mer den siste der. Kan vel ikke annet enn å håpe at det går seg til. På to dager. Jada.

Imorgen skal jeg forresten veie meg. Har ikke blitt veid på ni dager eller noe sånt? Gleder meg ikke. Er vel gått enda mer opp kanskje? Vet ikke. Aner ikke. Orker ikke tenke på det.
Blodprøver blir det også. Hadde for høye leververdier sist, så om de fremdeles er så høye må visst noe gjøres(uten at jeg helt vet hva det skal være). 

Men over til noe helt annet. Er det tilfeldigvis noen som leser dette som har erfaring med næringsmidler? Jeg har pleid å spise sånn her om kveldene:



Men den har desverre ingredienser som jeg ikke kan ha på FODMAPS-dietten(eple og inulin). Ernæringsfysiologen på Modum foreslo å sjekke ut andre merker for å se om de kunne ha lignende produkter som ikke inneholdt eple eller inulin.
Fant blant annet denne:

http://www.fresenius-kabi.no/Produkter/Enteral-nutrition/Kosttillagg/Fresubin-Creme/

Ser ut til å være noe av det samme, bare litt andre smaker. Problemet er at disse må bestilles inn spesielt på apoteket; og man er visst nødt til å bestille inn en viss mengde om gangen uten å ha mulighet til å smake på dem på forhånd...Litt kjedelig om man finner ut at de smaker motbydelig i ettertid liksom:P Så jaa, derfor lurte jeg på om noen hadde prøvd den over eller lignende produkter?

http://nutricia.no/upload_dir/docs/Nutridrink_Cr%C3%A8me_0109_ny.pdf

Fant disse og, men synes de hørtes litt kvalmende ut(?)

Anyone?

Næringsdrikker orker jeg ikke.



1 kommentar:

  1. Håper det ordner seg, sånn at du får dratt avgårde på tur :D Spis, spis, spis :D Jeg har ikke smakt nooen av de produktene der, så kan ikke svare deg hvertfall. Men jeg skjønner at du ikke gidder bestille masse, og så smaker de hai liksom.

    <3

    SvarSlett