tirsdag 12. juni 2012

Jeg må kjøpe endel av maten jeg trenger på butikken selv, men jeg får penger tilbake om jeg tar vare på kvitteringen. Greit nok. Men hva når man må gå et godt stykke+buss for å komme til butikken? Ikke bare har jeg brukt mine 30 minutter og vel så det idag, men jeg smerten i ryggen har også tiltatt iløpet av ettermiddagen.

 Vi kan ihvertfall ikke kjøre deg. Du klarer vel ta bussen? Det er ikke SÅ langt å gå. Senteret har åpent til 21, så du kan ta deg god tid! Gå litt rundt om du vil!

Nei, de tuller ikke. Dønn seriøst. Jeg gjentar at jeg tror ikke det er så lurt. Jeg er tross alt her for å roe ned. Dessuten vet jeg ikke om jeg hadde klart å få meg hjem igjen uten å kollapse.


Javel. Men om du skal på butikken må du nesten gå/ta bussen. Vi har ikke mulighet til å kjøre deg(eller være med).

Ok. Great. Så enten sliter jeg meg halvt ihjel(+bryter aktivitetsrestreksjonen min) for å få tak i maten jeg trenger for å følge kostplanen, eller så lar jeg være å reise(og på den måten følge planen ifh. til aktivitet men ikke ifh. til maten). Tap-tap-situasjon, anyone?

Middag idag. Til meg var det komt "rent fisk/kjøtt". Det var en eller annen slags blanding med kylling, noe saus og div. grønnsaker(blant annet løk som jeg ikke tåler). Veldig rent kjøtt ja, men hadde ikke så mye annet valg enn å pirke utav det jeg klarte. Men jeg spiste kom en av de ansatte kommer og begynner å spørre meg ut om bulimien og om jeg kaster mye opp akkurat nå. WTF, PLIS IKKE SNAKK TIL MEG OM DETTE NÅR JEG SPISER?!
Hun slutter heldigvis når jeg sier ifra, men det tar ikke lang tid før hun spør meg om detaljerte sykdomsdetaljer og ting som virkelig ikke er noe særlig når man prøver å presse i seg den fordømte maten. Sa flere ganger at jeg ikke var så glad i å snakke mens jeg spiser. Gav litt opp tilslutt. Fikk ikke i meg all maten.

Etterpå snakker vi mer om mat og hun spør meg om jeg har noen faste ting og mengder jeg skal spise(hallo, hadde ikke de liksom endelig funnet den infoen? nei vel nei). Jeg sier at jeg til middag spiser 150 -200 g fisk eller kjøtt og da sier hun; hah, liksom! Jeg så nå at du ikke spiste så mye idag.
Som om hun hadde avslørt meg eller noe. Jo, svarer jeg. Nei, sier hun. JO, sier jeg. Jeg hadde faktisk med meg min egen kjøkkenvekt og veide opp 155 g. Det var den mengden kylling som var oppi det "reine kjøttet" som jeg fikk. Kan ikke akkurat ta mer kjøtt når det ikke ER mer kjøtt?

Ja, jeg er frustrert. Kunne sikkert ramse opp tusen andre ting også. Jeg er sikkert negativ og kjip nå, men det må være lov noen ganger også.





2 kommentarer:

  1. FYYY FAAAEN. Jeg er så sjokkert når jeg leser dette at jeg... har regelrett lyst til å hive meg på første fly ned og kaldkvele gjengen D:
    Ok, vet den kommentaren var litt drøy, men altså. Jeg blir så sinna! :(

    SvarSlett