tirsdag 12. juni 2012

Squaghetti

Lagde dette til middagen idag( ser forresten noen kaller det squashgetti, men det er jo alt for tungvindt å si spør du meg!)
Skjønner ikke at jeg ikke har prøvd det før; det er jo genialt! Spesielt nå som utvalget av grønnsaker jeg kan spise ikke er så stort; blir lite variasjon.
Jeg elsker squash i seg selv, men "spaghetti" av squash er enda bedre!
Veldig greit når man ikke kan spise vanlig pasta/spaghetti også.
(Når det er sagt; dette var ikke hovedretten, men tilbehøret sånn i tilfelle det skulle være noen som helst tvil:P)

Det eneste man trenger er

squash!











                                   














Potetskreller, ostehøvel el.                     























Gryte kan være greit

vann   

















salt!     




































Noe å ha squashen  i.




















Riv/skjær/kutt squashen opp i lange strimler. 
Legg de i en skål(eventuelt et dørslag). Strø godt med salt over. 
La stå i ca. 20 minutter. 
Skyll så av saltet. Press ut siste rest av væske fra squash-strimlene. 
Kok opp vann. 
Hiv i "spaghettien" og la dem fosskoke i ca. 1 minutt. 
Sil av vannet, og voila; så har du squahetti! Genialt som tilbehør spør du meg :)


hadde desverre ikke bilde av squashgettien jeg lagde(som så MYE bedre ut, såklart) Men, you get the idea.












Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar