søndag 14. august 2011

Ny start?

Jeg må være ute fra leiligheten innen 1.september. Med andre ord bor jeg midt oppi et flyttekaos nå. Det gjør ikke akkurat kaoset i hodet mindre!
Siden jeg enda ikke har funnet meg ny leilighet, skal jeg bo på loftet hos farmor og farfar inntil videre. Har tenkt mye frem og tilbake på hvordan dette skal gå. Det er rett ved siden av mamma og pappa. I tilegg er det utpå 'landet', og jeg har ikke egen bil. Flere ting som gjør at jeg er veldig usikker.
Samtidig tror jeg det kan være godt å komme seg vekk herfra. Komme seg vekk fra sykdommen, uvanene og alt som liksom henger i veggene. Når jeg har vært ute gruer jeg meg nesten alltid til å komme hjem igjen.
Sånn sett burde jeg vært overlykkelig over å flytte.
Men jeg gruer meg veldig også! Jeg merker jeg legger opp til endel forventninger. Ny plass og ny start og alt det der. At jeg skal slutte å kaste opp. På dagen. Jeg vet jo det er å sikte litt høyt, men jeg vil så gjerne håpe at det går an. At en ny plass, skal føre meg seg nye og friskere vaner. Det kommer såklart ikke av seg selv. Jeg driver og planlegger nå. Prøver å lage en vannfast plan. Krysser fingrene.

Tvilen ligger og sniker. Hvorfor skal det kunne bli noe annerledes nå? Hvorfor skal jeg klare det denne gangen? Er jeg naiv som i det hele tatt tør å håpe?

Men jeg presser de tankene bort. Jeg har ikke energi til å forholde meg til alt nå. Jeg får ta det som det kommer.

Behandleren fra sykehuset ringte for noen dager siden. Hun hadde snakket med kontakten min på VOP. De hadde diskutert og funnet ut at jeg har jo faktisk gått lenge til behandling i poliklinikk uten å bli bedre. Jeg har riktignok ikke vært så lenge på sykehuset, men jeg har jo likevel gått i polikliniken her ute, og den poliklinikken er jo en del av helse vest! Bra de endelig har innsett det, men synes det er merkelig at det tok så lang tid...Derfor hadde de komt frem til at jeg trengte noe mer(no kidding!). I begynnelsen av september er det ansvarsgruppemøte og til da skulle de lage et skikkelig opplegg. Jeg vet ikke helt om det betyr en innleggelse eller hva, men får nesten bare vente og se.





Someday we gonna rise up on that wind you know
Someday we gonna dance with those lions
Someday we gonna break free from these chains and keep on flyin'

<3

2 kommentarer: