søndag 11. september 2011

EXIT


Bulimisk helvete
for mange inntrykk
for mye, for lite
ANGST
putter i meg giften, maten
to munnfuller om gangen
ANGST
angst for giften
for kaloriene
for å spise
for å bli mett
for å kaste opp

Ulidelig angst

Bulimien fryder seg
finner styrke i torturen
Ydmyker meg
bryter meg ned
jeg er et dyr
en trell, 
en slave,
kasteløs

vil ikke leve

Hvor er exit?
Grensene flyter, jeg flyter
FLYTTER
presses til det ytterste
Kroppen protesterer
JEG protesterer
Men HVOR er exit?

Ingen tror
sånn egentlig
Hvorfor kan dere ikke tro med meg?
Ser dere ikke at jeg trenger det?
Det gjør ikke mindre vondt med tiden
(det gjør mer)
 Hold rundt meg, si at det går bra, vær så snill

Speilet
armene,
beina
Som stokker
80 år gamle stokker
Vandrende skjelett
dekket av flytende fett.

Fanget i et mørkt rom
Slow suicide
Kroppen rotner
sinnet likeså
Må ut
Må vekk,


Men hvor faen er exit?


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar