tirsdag 21. august 2012

Første dagen

Jeg er helt utslitt! Dagen har forsåvidt gått greit, men mengdene mat føles overveldende. Begynte nesten å gråte etter middagen..Var intens kvalm, men ENDELIG ferdig med måltidet; trodde jeg. Men nei, da var det tid for en yogurt. Jeg var sist ferdig og følte meg ganske aleine. Fikk inntrykk av at de andre ikke hadde særlig problemer med å få i seg alt...men hva vet jeg. Jeg presset ned så mye som mulig av yogurten, men det var fysisk umulig å få i seg hele.

Jeg har spist sikkert minst ti ting/matvarer som jeg ikke har spist på flere år. Endel av det i ganske store mengder(feks ris og brødskiver). Så utifra det er jeg overrasket over hvor greit det egentlig har gått. Har i stor grad vært nødt til å koble på autopiloten, la være å tenke. Magen slo seg vrang på formiddagen idag, men ellers har det gått greit. Kvalmen etter middagen roet seg etter ikke altfor lang tid.

Jeg har hatt time med psykolog, lege og ernæringsfysiolog idag. Det føles godt å endelig være igang.
Jeg trodde det kom til å være sånn at jeg skulle følge basisplanen først, for så å justere etterhvert...Synes det var utfordrende nok(!), men må også ha et ekstra kveldsmåltid med enten næringsdrikk eller nøtter.
Litt skremmende fordi jeg føler listen blir lagt så utrolig høyt, samtidig skal jeg jo opp i vekt, det er realitieten...så det må vel til før eller siden.

Aller helst skulle jeg lagt meg nå. Hadde nok gjort det hadde det ikke vært for det siste måltidet som er halv ti. Er som sagt helt utslitt! Vært susete og rar i hodet i hele dag...Sikkert kroppen som reagerer på "uvanlig"(som egentlig er vanlig :P) mat.

Men en ganske grei første dag. Blir spennende videre utover uken når vi får enda litt mer oversikt og info!




4 kommentarer:

  1. Du er tøff, stå på ! :) Hvordan var reaksjonen på at du hadde gått ned i vekt ? Hvilken gruppe er du i ? Lykke til videre !

    SvarSlett
    Svar
    1. Vekten var omtrent det samme som på vurderingsoppholdet, så gikk greit det :) Veide meg jo etter frokost og lunsj, så det hjalp nok litt på også :P

      Jeg er på spiseforstyrrelser og relasjonstraume-gruppen;) Skjønner ikke 100% hvorfor jeg har komt på en traumegruppe, men skal ta det opp med psykologen imorgen og høre hva hun tenker.

      Slett
  2. Ble ikke overrasket over at du måtte ha en senkvelds ;)
    De første dagene er de mest overveldende, ting vil roe seg litt etterhvert, når inntrykkene har fått synket litt inn. Maten vil selvsagt være vanskelig i lang tid framover, men du er i trygge hender :) Jeg kan ikke få si nok hvor mye jeg HATET den yoghurten altså, haha.

    GOOD luck my dear <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, bare synd at de ikke hadde bestilt inn næringsdrikk jeg kunne ha da! Hadde kun juicestyle liksom, som er fettfri...Da er jo halve poenget vekke :P
      Måtte spise nøtter istedenfor...mistenker at det var det som gjorde at jeg var ekstremt dårlig når jeg våknet idag tidlig. Håper de har ordnet det til ikveld

      Ja, den yoghurten er noe dritt!:P Må presses ned -_-

      Takk <<3

      Slett