torsdag 2. august 2012

Modum-samtale

Jeg snakket akkurat med lederen for gruppa jeg skal på.

Fortalte henne at jeg var litt stressa ifh. til BMI-krav+redd for at de kroniske plagene mine(magen og ryggen) skulle hindre meg i å delta skikkelig i behandlingen. Hun sa at en vektoppgang såklart var ønskelig, men jeg ville likevel ikke miste plassen min om jeg hadde samme vekt som nå. Det er jo fremdeles tre uker, påpekte hun, og sa at jeg burde gå litt opp på de ukene. I teorien er det jo mulig, men jeg forklarte at det var ganske så urealistisk med tanke på at jeg har såpass problemer med å få i meg nok til å være stabil.

Hun begynte å snakke om at jeg kanskje burde vente til neste gruppe i oktober siden jeg hadde såpass mye jeg slet med nå. Da fikk jeg hjertet helt i halsen. Jeg er jo tross alt mer stabil nå enn jeg har vært på sikkert tre år, for å ikke snakke om at jeg har lagt all min innsats ned i å få komme i august!
Joda, det er mange faktorer som kan hindre meg i å få fullt utbytte av behandlingen, men det er jo i hovedsak kroniske ting. Det er ingen garanti for at magen(eller ryggen) er noe bedre i oktober.

JEG VIL IKKE VENTE TIL OKTOBER, rett og slett :P

Men vi ble enige i det da :)
Litt lettet over at jeg ikke mister plassen selv om jeg ikke går opp akkurat til BMI 15. Såklart er det optimale å gå opp mest mulig før, men er veldig lett for at jeg hadde blitt ekstremt stressa om jeg MÅTTE opp feks fem kilo(på egenhånd) på tre uker...Og mye stress/press=kaos.
Nå MÅ jeg ikke opp, men det er likevel fint om jeg klarer det. Litt positivt "press" er alltid greit, bare det ikke blir for mye.

Men hun sa også at om jeg gikk ned i vekt, så var det en viss fare for at jeg mistet plassen. Så stabil vekt, helst litt opp, men IKKE ned no matter what.

3 kommentarer:

  1. Målet er jo til slutt å få deg opp på en normal BMI, altså 20. Så ja, det ville vært veldig dumt å gå ned i vekt ja..da har du bare en lengre vei å gå. Kjipt å skulle miste plassen også, nå som den endelig er her.
    Bra at du ringte og fikk snakket med henne, du tar ansvar, og ingenting er bedre enn det :)

    <3

    SvarSlett
  2. Enig med laipai. Så bra at du tok kontakt, så fikk du jo greie svar! I stedet for å gå å kverne mer enn nødvendig på det :)
    Klem <3

    SvarSlett
  3. ta styrke trening! muskler veier dobbelt så mye som fett.. Jeg er på capio, har BMI på 15 og prøver å tenke sånn. Behandling er tøft, men jeg gjør det fordi jeg velger livet :)

    SvarSlett