mandag 27. august 2012

Mandag

Etter oppturen igår fikk jeg en skikkelig nedtur. Ble enda dårligere i magen; av typen kolikksmerter, sånn at jeg verken klarte å gå eller stå skikkelig oppreist. Måtte krøke meg inn til kveldsmaten...Etter å ha fått i meg nesten alt som står på kostlisten, ble jeg nødt til å krøke meg inn igjen på rommet og ligge på sengen en times tid. Kjentes ut som jeg hadde spist spisse steiner. Uutholdelig vondt. Trodde først ikke det var noe mønster, men etter å ha sett på måltidsregistreringene mine, oppdaget jeg at jeg har fått den samme type smerte hver gang vi har hatt ris til middag. Blitt enig med personale at jeg skal prøve å spise ris neste gang vi får det også, og se om jeg reagerer på samme måte. Isåfall blir jeg nødt til å få noe annet(feks quinoa eller potet)

Mandag er veiedag. Vært litt spent. Igår var jeg helt forstoppet og oppblåst og følte meg ti kilo tyngre. Når jeg våknet idag måtte jeg løpe på do og da kom alt på en gang...for å si det sånn. Dermed var jeg småsvimmel og følte meg uttørka når jeg skulle veies. Vekten viste 0,5 kilo mindre enn sist gang. Tror det har litt med å gjøre at jeg veide meg etter lunsj den gangen, mens nå hadde jeg bare spist frokost.
Det er positivt at jeg ikke har gått opp mye på den måten at jeg klarer slappe litt mer av ifh til kostliste. Men negativt på den måten at jeg må mer opp neste uke...Dessuten hadde det vært godt å komme igang med vektoppgangen. Jo fortere jeg går opp jo bedre er det jo for kroppen egentlig.
Men jeg har gjort mitt aller beste,  fulgt kostlisten 99%. Det lille jeg ikke har fått i meg har vært ene og alene pga magesmerter/kvalme. Så jeg er fornøyd og føler ikke jeg kunne gjort noe annerledes ifh. til maten.

Det eneste punktet jeg kanskje ikke har klart helt å følge er aktivitetsnivået. Har ikke registrert hver gang jeg har vært på tur så har ikke helt oversikten. Tror ikke det er mer enn 4 timer(som er det vi har "lov" til). Men samtidig har det jo bare vært fra tirsdag til søndag...De fire timene gjelder jo egentlig på en hel uke.

Idag er det hviledag. Det er vanskelig. Er ikke det at jeg er nødt til å trene hardt hver dag, men jeg er helt avhengig av å ihvertfall få meg en tur eller to.

1 kommentar:

  1. Dette med vekten vil forhåpentligvis gå seg til etterhvert, men klart, det er jo ekstra vanskelig når du må ta med det du ikke klarte nå, fram til neste veiing.
    Om du fordeler de 4 timene jevnt utover uken, eller tar det de siste dagene spiller jo egentlig ingen rolle, du bruker jo det du skal uansett.

    Håper du slipper disse magesmertene hele oppholdet altså, det blir jo ikke bra at all.

    <3

    SvarSlett