torsdag 2. desember 2010

Dårlige nyheter

Først av alt; leger BURDE ta seg tid til å ringe/snakke med pasienten når det er gjort urovekkende oppdagelser. Som når jeg fikk konstantert lavt stoffskifte; fikk bare et brev i posten og måtte selv gå på internett å lese om det. Og der sto det blant annet at det er en livslang tilstand(eller hva jeg skal kalle det) og det virket bare veldig omfattende og innviklet. Har til og med hørt om folk som har fått brev i posten om at de har kreft o.l! Det er jo helt utrolig, kan ikke legen ta seg tid til å kalle inn pasienten når noe er veldig galt?

Kort sagt, åpnet brev jeg fikk fra legen idag, der står det;

*navnet mitt*

Beintetthetsmåling viser benskjørhet. Du bør begynne med tilskudd av kalk og D-vitamin. Resepten er vedlagt.

Med vennlig hilsen
*legen min*

HÆ? Joda, jeg tok jo testen fordi jeg mistenkte at jeg kanskje manglet litt kalk og kunne stå i fare for å utvikle beinskjørhet i fremtiden...Men at jeg allerede har det i en alder av 19 år? Er det i det hele tatt mulig? Det ante jeg ikke. Er litt sjokka nå for å være ærlig og vet ikke helt hva jeg skal tro.

1 kommentar:

  1. Huff.. det var ikke en god nyhet! Jeg håper virkelig du får snakket ordentlig med legen din om dette!

    SvarSlett