lørdag 9. oktober 2010

Lørdag

Kunne vel skrevet endel, men etter masse prating og inntrykk i både idag og igår er jeg ganske så sliten i hodet. Kan ihvertfall si at jeg absolutt ikke angrer på at jeg reiste! Samtidig gruer jeg meg veldig(som vanlig)til å komme hjem igjen. Gikk plutselig opp for meg at jeg må pakke nå ikveld, må jo faktisk sjekke ut fra hotellet etter frokost imorgen...Men skal ha 8 timer med kurs imorgen også da, flyet hjem går ikke før i 22tiden, så blir en lang dag! Idag endte jeg opp med å slå følge med en av de andre deltagerne til dit hun skulle ta bussen...Følte egentlig et veldig behov for å være sosial, eller bare ha det litt gøy da, etter en lang dag med mye alvor! Endte opp med at jeg sa jeg aldri hadde spist sushi, også fant vi ut at vi skulle spise det(hun tok bussen en time seinere istedenfor). Så "lærte" hun meg hvordan man skulle spise det da, hehe. Jeg hadde jo ikke peiling! Så var greit med en som hadde litt mer erfaring:P Noe av det likte jeg litt, men ble likevel litt uvel etterpå...Litt når jeg begynte å tenke på hva jeg faktisk hadde spist og sånt...Det var veldig uvandt! Men noe av det tror jeg nok kanskje jeg vil prøve igjen en gang :)
Klarte å la være å tenke så mye på kalorier osv, Sushi ER SUNT, og ferdig med det liksom. Ogdet gikk overraskende greit der og da! Kom bare litt etterpå, måtte google og fikk først litt panikk...Men gikk greit nok. Føler jeg kommer til å ha sushismak i munnen et par dager nå oO Huff. Det er nok sånn mat man liker bedre og bedre jo flere ganger man prøver det vil jeg tro.

Uansett, det var så utrolig herlig å bare kunne sitte å prate litt, bare henge liksom...Stikke en tur på sushi-bar. Det var ikke en svær sosial hendelse, eller noe planlagt...Men det er akkuratsånn ting jeg savner, det å bare kunne henge med folk...bare være med folk, uten at man nødvendigvis trenger å være ilag i evigheter, eller ha svære planer. Savner så sykt å bare kunne gå på kafe, eller sitte litt i parken, eller shoppe osv. Bare sånn helt vanlige ting...Er ikke det at jeg ikke gjør det, men jeg gjør det aldri sammen med noen lengre. Jeg har vel mange ganger følt at jeg faktisk foretrekker å være aleine, men nå er jeg ikke så sikker lengre...Tror egentlig jeg har lyst til å gjøre mer ting med andre, men jeg beskytter meg selv, jeg holder meg til det trygge.

Men for å si en positiv ting! Når jeg kom på hotellrommet mitt var det minibar med fullt av sjokolade, chips, vin, øl, you name it...Og jeg følte vel egentlig det var unødvendig, og selv om det ikke var veldig problematisk, så kjente jeg at det gjorde meg urolig å vite at det lå der...Og jeg ble veldig redd for at jeg omtrent skulle ende opp med å spise det i søvne eller noe. Ikke bare hadde det vært veldig kjedelig om jeg hadde overspist og kastet opp, men i tilegg er det jo DYRT, og jeg er så og si blakk.
Men kunne liksom ikke gå ned å spørre om de kunne fjerne det heller; HALLO liksom, det hadde jo blitt helt teit. De hadde sett rart på meg. Men så tenkte jeg at; JO, jeg vil slappe av mest mulig denne helgen, jeg har betalt for dette rommet og jeg ønsker ikke ha alt det der rett ved siden av sengen min til enhver tid. Så jeg gikk ned i resepsjonen og sa; Hei, hadde det vært mulig å få fjernet det som står i minibaren? Jeg har litt problemer med det skjønner du.
Hun; alt sammen?
Meg- Ja, det hadde vært fint
Hun- Ok, null problem *ringer og gir beskjed til noen om å fjerne det*
Ognår jeg kom igjen senere var det fjernet, null problem! Følte meg ikke så dum når jeg spurte heller faktisk...Og det var en veldig lettelse å få ordna det, så glad jeg turde spørre :)

Fant ut idag at en av deltagerne på kurset bor på samme hotell som meg, og hun foreslo at vi kunne spise frokost sammen imorgen! Vanligvis liker jeg ikke spesielt godt å spise sammen med andre, men merket at jeg faktisk hadde litt lyst, så jeg sa ja. Har kanskje noe med at idag ble det ganske overveldene når jeg kom inn der hlt aleine. SVÆR matsal og utrolig mye folk...Fant bare et ledig bord midt i salen, så slappet ikke spesielt avfor å si det sånn(foretrekker å gjemme meg i et hjørne). Så litt enklere å ikke være helt aleine håpe jeg :) Men gruer meg egentlig litt for å være ærlig. Mat og det sosiale har ikke hengt sammen for min del på veldig lenge.

2 kommentarer:

  1. Åååååh, jeg er så stolt over deg! :D
    Høres ut som det går veldig bra der borte, håper du får en fin dag i dag også!
    Stå på, du er kjempeflink! :)

    SvarSlett
  2. Så bra at du turte å smake på suhsi, det hadde nok aldri falt meg inn for å si det sånn! he he.

    Jeg skjønner at du er litt tom for ord, kanskje litt sliten og rett og slett lei til å skrive og utforme deg. Du har vært på et krevende kurs, det tar masse krefter og energi. Du gir mye av deg selv og får masse inntrykk. Jeg håper kurset har vært veldig bra og at du har fått masse ut av det- alt får man ikke med seg slik er det bare, men håper du har fått med deg noe du kan bruke i hverdagen for at ting skal gå litt lettere (kanskje?). Håper også søndagen har gått greit i Oslo og at du har hatt en bra hjemreise. Må også si at jeg synes det var utrolig godt jobbet av deg og TØFT av deg å si i fra angående minibaren på rommet! Dette står det stor respekt av og at dem fjernet den skulle bare mangle <3 Klem

    SvarSlett