lørdag 28. august 2010

Angst.

Jeg får ikke sove til tross for at jeg har hatt problemer med å holde meg gående i hele dag. Holdt på å besvime flere ganger før ikveld, og når det i tilegg viste seg at jeg ikke hadde noe feber til tross for ekstreme temperatursvingninger, fikk jeg pappa til å ringe legevakten. De sa at de mest sannsynlig ikke kunne hjelpe med noe og at jeg måtte få i meg nok væske, ikke reise meg for fort og slappe av. Har nesten ikke gjort annet idag da men. Gjør det ikke så ekstremt mye bedre, men blir akutt dårligere med en gang jeg gjør noe, så må nesten bare holde sengen.

Er i tilegg så utrolig angstfull ikveld at jeg ikke vet helt hva jeg skal gjøre. Det er egentlig ikke noe konkret, bare er skikkelig redd. Hver gang jeg lukker øynene ser jeg for meg de mest groteske bilder og monstre. Og jeg er skikkelig paranoid og anspent. Noe som igjen gjør angsten verre, fordi jeg blir så redd for at jeg skal begynne å se/høre ting. Har strengt tatt nesten ikke følt meg sånn som dette på flere måneder, og da begynte jeg for alvor å innbille meg ting. Ting som jeg i ettertid forstår må ha vært innbiling, men som likevel var så ekte og ubeskrivelig skummelt der og da at jeg blir livredd bare av å tenke på det.

Jeg begynner å tenke på mannen som hjemsøkte meg, og jeg vil ikke tenke på det. Jeg vil ikke kjenne på det. For jeg er egentlig i veldig liten grad redd for ting som kan taes og kjennes på, konkrete ting, ting som kan forklares. Det er monstrene i hodet, de onde åndene, det hinsidige, det så ubeskrivelige reelle, men likevel uvirkelige. Det som jeg opplever, men som jeg blir fortalt ikke er det. Jeg vet jo at det ikke er ekte, jeg vet jo det, men når jeg får sånne "anfall"er det som om virkelighetsopplevelsen blir vrengt.

Det føles som om det er en ondskap i rommet som infiltrerer meg, og å bli fortalt at dette er bare innbilning, det finnes ikke osv. det skulle man kanskje tro gav en slags trygghet? Men nei, egentlig ikke, det gjør det bare enda skumlere, og enda mer overbevist om at jeg står helt aleine i kampen mot denne ondskapen som har som formål å rive meg i stykker. Jeg kan høre den onde latteren og se det demoniske gliset.
Og jeg blir desperat, jeg får for meg de merkeligste ideer for å få kontroll over situasjonen, for å redde meg selv fra det absurde som jeg ikke helt tror på men som likevel gir meg en så stor angst at jeg føler jeg blir slukt levende.

Akkurat nå er jeg redd. Redd fordi jeg føler at han står utenfor døren min, at han kanskje allerede er i rommet og stjeler små biter av sjelen min. Samtidig, herlighet, hva er det jeg sier, er jeg helt forskrudd, det jeg skriver er jo latterlig. Men hvorfor er jeg så jævlig redd da?

2 kommentarer:

  1. Du må ikke slite deg ut, min kjære <3
    Jeg har sikkert sagt dette før, og jeg vet at det er lettere sagt enn gjort, men prøv å tenke på mange gode tanker og minner før du legger deg.
    Hvis du føler vond energi i rommet, kan du prøve å vri det skumle om til en "morsom" situasjon og tenke at du sier morsomme ting til det onde i rommet og forvirre ham med å f.eks si helt tilfeldige setninger som "du har to forskjellige sokker på deg i dag, hvorfor bytter du ikke den ene ut med et bananskall"? Jeg vet, det høres helt tåpelig ut og det var nokså teit eksempel/forslag, men - uansett hvor mongolid og barnslig jeg er - så har det funket noen ganger. Noen ganger har jeg begynt å fnise for meg selv når jeg ser for meg den andre personen i rommet som sier stygge ting til meg og han blir helt satt ut når jeg sier ting til ham som ikke har noen mening. :P

    <3

    SvarSlett
  2. Haha, søting^^det var faktisk et veldig bra forslag det...Har ike prøvd kkurat det, men fikk forslag fra en eller annen psykolog en gang at når man føler man omtrent har en ond stemme eller hva jeg skal si, som maser konstant inni hodet om allslags destruktive ting, så skal man vri på den stemmen, feks så den høres ut som en tegneseriefigur eller baby eller noe lattelig xD Og det funker jo faktisk av og til da :P (nå skal det sies at det av og til bare freaker meg enda mer ut og men xD)

    SvarSlett