mandag 27. september 2010

Helgen

Husker så og si ingenting fra fredagskveld til søndags morgen. Er ikke helt sikker på hvorfor, delvis pga. sovemedisin, men kan ikke bare ha vært det. Men siden jeg husker lite, vet jeg bare vagt hva som skjedde. Lå blant annet ute i kulden hele natt til lørdag+ raserte halve huset og spiste mest sannsynlig store mengder mat...på et eller annet tidspunkt kjørte noen(mamma?) meg ut i leiligheten hvor jeg mest sannsynlig bare sovnet med en gang og sov til rundt 8...Var våken en stund, før jeg la megog sov til søndagsmorgen. Mistenker at den ene sovemedisinen jeg tok på fredag gjorde meg helt vekke, og at jeg iløpet av natten tok flere, men er ikke sikker.
På søndag ble jeg hentet, for vi hadde visst avtalt at vi skulle på fjellet(?) Var veldig sliten, men ok, endte opp med å bli med...opp, ned, overlevde, helt ok...Men litt utpå ettermiddagen livnet jeg litt til...farmor og farfar hadde kommet opp på fjellet også, og vi fant ut vi skulle ta oss en liten tur. FY SØREN så sprek de er! Farfar er noe med 80 liksom....og de var nok de sprekeste av oss, nesten:P Det var veldig fint vær, og humøret ble en god del bedre, så alt i alt ble det en ganske grei dag! Når jeg kom hjem gikk jeg i fjøset for pappa...Og alle sammen var egentlig passe trøtte på kvelden etter en lang dag...Inkludert meg. Følte meg skikkelig trøtt og sliten både i hodet og kroppen, og anså at jeg kanskje hadde en sjanse til å få meg en god natts søvn. HAHAHAHAHA. Er jo lov å håpe.
Natten:
Fra jeg lukket øynene ble jeg bombadert med groteske bilder og scener...Hatt mye av det der i det siste, men igår ble det ekstremt...Blir så levende at jeg blir helt kvalm...altså, ikke mareritt, men i våken tilstand. Prøvde å bruke de forskjellie teknikkene vi lærer på DBT(mindfullness osv)...Men etter ca. 30 minutter hvor det bare ble verre og verre, så fant jeg heller frem mp3-en i håp om å klare å distrahere meg litt...Og det funket heldigvis etter en stund. Men jeg fikk fremdeles ikke sove, ble egentlig bare mer og mer urolig og "våken". Etter omtrent 2 timer i sengen sto jeg opp og gikk gjennom den gamle kommoden min(hadde ikke så mye annet å ta meg til...)...holdt meg opptatt med det en stund(må sånn btw innrømme at jeg ikke kunne huske hvor flink jeg faktisk var på ungdomskolen :O Ikke bare på skolen, men hadde fulle kladdebøker med notater når det gjaldt andre ting også, den ene var feks full av arabisk-gloser/bokstaver:P)
Prøvde sove litt igjen. Nei. Hele tiden hadde jeg vissheten om at KJØKKENET STÅR ÅPENT! SPISSPISSPISSPIS! Men jeg hadde verken lyst på eller noe sug...bare en meget slitsom tvangslignende tanke om at det var den eneste tingen som kunne hjelpe der og da, at jeg MÅTTE gjøre det. Siden jeg så og si hadde prøvd alt annet, så gav jeg vel bare opp til slutt egentlig. Spisespyspisespy. vilikkevilikkevilikke. Så trente jeg i 1,5 time....Prøvde sove litt etterpå, klokken nærmet seg 5. Nei. La meg på sofaen og "så" på TV.
Det funket ikke spesielt godt. Spisespyspisspyspisespy. Klokken nærmet seg 7 og jeg duppet endelig av på sofaen. 20 minutter senere var det GOD morgen!

Nok en herlig natt med andre ord. Kjørte med mamma ut i leiligheten...Fikk en ekstra oppmuntring når jeg knapt fikk igjen kåpen min som var for stor for to uker siden! Eser ut. Fy søren. Hadde endel planer idag sånn egentlig, men tror bare jeg skal holde meg inne til uværsskyene har lagt seg litt. Blir uansett hentet av taxi fordbt-samtale i 1tiden, så får ta alt det andre etterpå.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar