fredag 3. september 2010

Hva som skjer fremover.

Vi hadde det første ansvarsgruppe-møtet på VOP på torsdag(igår altså om jeg ikke tar helt feil?). Gruppen besto av fastlegen min, min nåværende psykiatriske sykepleier/behandler, min gamle psykiatriske sykepleier(som jeg skal ta opp igjen kontakten med) og psykiateren på VOP. Jeg var litt nervøs og følte meg bare teit med tanken på at så mange mennesker skulle samles for å diskutere MEG. Men det ble mye verre enn jeg hadde trodd, følte meg bare veldig overkjørt og tråkket på...Men siste halvdelen fikk vi heldigvis ordnet litt opp i ting, så vi avsluttet absolutt med en god tone :) Vi kom frem til endel ting, blant annet:

* jeg skal få tatt beintetthetstest for å sjekke om jeg kanskje holder på å utvikle beinskjørhet pga. spiseforstyrrelsen. Det har vært noe jeg har vært mer ogmer bekymra for i det siste, spesielt etter at jeg brakk foten og etter at pappa fikk benskjørhet
* jeg er ikke dømt til å ha lavt stoffskifte resten av livet ifølge legen til tross for alt som står om det på nettet!
* Jeg skal ikke bare ta blodprøver fast, men også ha time hos legen fast hver 4.uke...akkurat dette gruer jeg meg litt til siden jeg ikke har spesielt nært forhold til legen, menmen.
* Vi skal ikke snakke om eller i det hele tatt tenke på forskjellige behandlingsalternativer nå, ikke capio, ikke modum etc. Men fokusere 100% på DBT-behandlingen og bruke all energi på det..Også etter en måned skal vi vurdere om dette ser ut til å være noe for meg eller ikke. Om det ikke virker lovende, da skal vi se på alternative behandlinger. Men nå begynner DBT-behandlingen neste uke, og jeg får taxi, så skal ihvertfall prøve det en måned før vi bestemmer noe videre.
* Vi skal begynne å se på/planlegge faste opphold på DPS'en her så fort som mulig...Så dette blir i tilegg til DBT-behandlingen...Og mest sannsynlig skal vi legge opp en kostplan også, så de planlagte oppholdene vil gå ut på å opprettholde matinntaket osv.
* jeg skal ha samtale med den gamle psykiatriske sykepleieren på tirsdag og mest sannsynlig begynne med dosett igjen siden jeg nesten aldri klarer få i meg all den medisinen som jeg skal. Fikk klar beskjed om at når jeg holder på å øke og komme opp i såpass store doser nå, så kan jeg rett og slett bli syk om jeg bare husker ta de noen dager. Og siden planen er å doble dosen, fra 3 tabletter til 6 tabletter, så MÅ jeg først få litt system på det.
* Psykiateren, sykepleieren og jeg skal ha møte med mamma OG pappa ASAP.

Ja, det var ihvertfall noe av det som ble bestemt. Har også vært snakk om å henvise meg til psykomotorisk fysioterapeut(som de faktsk har her!) men ifølge legen var det opptil 1,5 års ventetid desverre. MEN, det skal arrangeres et kurs nå i høst som heter "Kropp og følelser" som er et tilbud for folk med spiseforstyrrelser. Hun som arrangerer det er utdannet psykomotorisk fysioterapeut...Og jeg har meldt meg på :) Begynner ikke før oktober da, men håper jeg får vært med på det.

Mamma var forresten også på pårørendegruppe for foreldre til barn med spiseforstyrrelser på torsdag, og tror hun synes det var bra :)

Siste sånn 36 timene har vært helt forferdlige. Ble nesten litt sjokket når jeg innså at det bare er fredag idag, siste døgnet har vart en evighet. Men nå MÅ jeg være over det verste, for jeg klarer ikke mer. Håper å få sovet i natt, og så er planen å trene imorgen. Har så og si ikke bevegd meg siste uken, og det merkes på kroppen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar