søndag 19. september 2010

Puls osv.

Etter en helg helt i ørska, uten oversikt over verken tid eller sted, så klarte jeg endelig få meg ut av "transen" ved å trene. Men det var ikke en spesielt hyggelig opplevelse egentlig...Ble kjempe andpusten etter bare en liten stund, føltes som jeg skulle kollapse hele tiden. Og dette begynte allerede under første intervallen. I tilegg var pulsen min skyhøy mesteparten av tiden, til tross for at jeg tok det mye roligere enn normalt. Den lå på rundt 215 lenge, og det er vel litt vel høyt? oO Jeg pleier heller aldri bli særlig andpusten, men idag kjentes det ut som jeg skulle bli kvalt hele tiden. Ikke hyggelig. Har opplevd lignende før, at etter en hektisk bulimi-periode er både blodtrykket og pulsen min plutselig veldig mye høyere enn bare noen dager tidligere...Men får som oftest høre det samme som når jeg går opp i vekt; jammen, så bra at blodtrykket ditt har gått opp, det var jo altfor lavt før!
Men det kan da umulig være bra at pulsen/blodtrykket blir så ekstremt forhøyet bare på en dag eller to? Blodtrykket mitt har de siste årene vært på rundt 95/60, men i bulimiske perioder har det plutselig hoppet opp til 120/80+...Og ja, jeg vet det er mer normalt enn slik et pleier være, men det er vel uansett ikke sunt at det PLUTSELIG blir så høyt? Jeg synes ihvertfall det er litt ekkelt at hvilepulsen min nesten dobles bare iløpet av noen dager :/

Forhåpentligvis stabiliserer det seg litt nå til uken...Skal faktisk ha kjøretime etter gammelt på tirsdag! Kjørte litt med pappa ikveld etter at jeg hadde trent, men det gikk IKKE bra, var helt forvirra i hodet, huff :/ Skal ha oppkjøring i oktober da, så det begynner nærme seg.

Imorgen håper jeg å få kjøpt sånn tilkoblingsgreier til pulsklokken min, så jeg kan laste opp treningsøktene til sånt program som jeg har på pc'n...Blir bra det :) Like greit å bruke opp pengene jeg har, så jeg ikke kan bruke dem på overspising:P
Nå er det bare sånn weekly summary-funksjon, og den er ikke mye å skryte over:P Eneste den viser er:

duration: 05.02.28
sessions: 7
calories: 2400

Har vært en OK treningsuke, men ble desverre litt skjevt fordelt siden jeg verken trente igår eller fredag, så ble det litt mye idag, for måtte "ta igjen" det tapte. Og det funker egentlig ganske dårlig...spesielt når foten min fremdeles plager meg konstant! Er ikke en del av kroppen min som ikke verker nå...Kun pga. foten og feilbelastning :/ Må til legen og få noe smertestillende tror jeg...Aller helst burde jeg fått flere fysioterapitimer...Får se.

Kan forresten også meddele at jeg kuttet i natt, for første gang på mange måneder. Den "gode" nyheten er at det ikke funket i det hele tatt....Det var både greit og helt forferdlig på samme tid, å innse at det ikke gav meg noe som helst...Hadde absolutt ingen trang til å gjøre det, var mer det at jeg var desperat etter å finne ET eller annet som funket, som kunne få meg utav denne onde sirkelen. Jaja, så nå vet dere det. Nå håper jeg på litt søvn inatt, og at jeg klarer få meg opp av sengen imorgen(my back is killing me atm).

Menmen, all in all, litt bedre?

2 kommentarer:

  1. Kjenner igjen det med pulsen ja! når jeg var dehydrert og kom til sykehuset hadde jeg hvilepuls i 86, min pleier ligge på noen og 50. det er litt ekkelt! :s jeg håper du får sjekket dette og at det går bedre <3 god natt

    SvarSlett
  2. Åhh...Ja, det kan jo faktisk ha vært pga. dehydrering også...Har en legetime snart, så får ta det opp da ;)

    SvarSlett