tirsdag 21. september 2010

Ting å gjøre mot angst/for å holde ut/få utløp for følelser

Som nevnt tidligere har jeg lånt endel bøker, men klarer desverre ikke lese noe særlig for tiden. Jeg er så angstfull at jeg er helt kvalm og ekstremt tett i brystet, føler jeg besvimer!...Uansett, har ihvertfall fått bladd litt gjennom ene boken, og ville skrive ned en del av tipsene...

* rable ned alfabetet baklengs, eller skriv bare annenhver bokstav
* Snakk med deg selv. Beskriv i detalj rommet du oppholder deg i el.
*tegn av et eller annetmed så mange detaljer som mulig
* lakk neglene
* sett på munter, sprø musikk(feks barneplate)
* sett på musikk som du kan med til
* Gjør rent!
* tell ting
* dans hysterisk til vill musikk
* bank tepper
* riv i stykker et laken
* blås opp ballonger og ødelegg dem
* knus egg eller isbiter
* riv i stykker en telefonkatalog
* lag din egen voodoodukke og stikk nåler i den
* dusj i varmt eller kaldt vann(dette kan jo forsåvidt være skadelig om det blir overdrevet men:P)

Dette er hovedsaklig mot selvskading da..men kan vel brukes i mange situasjoner...Dette var bare noen av de som sto. Poenget er at man skal velge seg ut f.eks 5 stk, og bestemme seg for at hver gang ting blir veldig vanskelig så SKAL man gjøre disse 5 tingene, før man eventuelt gjør noe destruktivt.

Jeg har en intens trang til å trene. Har allerede trent idag, og er skikkelig sliten...Vet jeg ikke bør.. Men holder ikke ut lengre! Så langt har ingnting fungert...Har prøvd å distrahere meg fra å gjøre noe dumt flere timer nå, men det fortsetter bare å være utrolig intenst..Må ta meg sammen bare for å skrive dette...Men skal prøve noen ting til før jeg gir opp ihvertfall.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar